josefik Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 UŻywałem 24 i 12V, jak pisałem wcześniej trzeba dobrac odpowiednie obroty i muszą być mocne najlepiej 4 lub 6 Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurecki Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 (edytowane) Wszelkiego typu silniczki od wycieraczek 12V grzeja sie od samego patrzenia na nie. Pozostają 24V, które doskonale sobie radza nawet z gęstymi warkami. Znam to z autopsji, niedawno ten temat przerabiałem. Do regulacji obrotów wykorzystałem schemat Bolka przerabiając go z 12V na 24V a do zasilania użyłem 12/24V dość potężnego zasilacza (12A ). Aktualnie jadę na 24V silniczku szczotkowym od wózka inwalidzkiego (leciwy ale doskonale się sprawdza) - 0 grzania nawet przy bardzo dużym zasypie. Części do regulatora obrotów kosztowały mnie 18zł Edytowane 29 Września 2011 przez jurecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Używam silnika przedniej wycieraczki 12V i może mam słabe mięsnie palcy ale zatrzymać go nie daję rady Do mieszania zwykłą chochlą na pewno tyle siły nie potrzebowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemski Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 zdecydowałem się na kupno taniego silniczka ale w sumie to w życiu takiej części w ręku nie miałem więc nie wiem z czym to się je... poza tym jak sądzę ważne jest też miejsce do mocowania mieszadła dlatego proszę doradźcie czy brać to http://allegro.pl/silniczek-wycieraczek-przod-opel-omega-b-94-99r-i1847441792.html czy raczej to (mniej brudny) http://allegro.pl/sprzedam-silniczek-wycieraczki-tylnej-fiata-punto-i1834904014.html z zasilaczem się wstrzymam - najpierw wypróbuję te które mam w domu p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sojer Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Fiat (jak sama nazwa wskazuje) feller in alle teilung A tak poważnie to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) zdecydowałem się na kupno taniego silniczka ale w sumie to w życiu takiej części w ręku nie miałem więc nie wiem z czym to się je... poza tym jak sądzę ważne jest też miejsce do mocowania mieszadła dlatego proszę doradźcie czy brać to http://allegro.pl/silniczek-wycieraczek-przod-opel-omega-b-94-99r-i1847441792.html czy raczej to (mniej brudny) http://allegro.pl/sprzedam-silniczek-wycieraczki-tylnej-fiata-punto-i1834904014.html z zasilaczem się wstrzymam - najpierw wypróbuję te które mam w domu p. Jeśli się nie mylę, to silniczki wycieraczek tylnych mają od razu przełożenie na ruch wahadłowy, więc do mieszadła się nie nadają. Silniczek wycieraczek przednich ma oddzielny zespół cięgien a oś kręci się jednostajnie w jednym kierunku. Edytowane 30 Września 2011 przez Maryush Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu_k Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) Ja mam silniczek od Fiata Punto I (taki mi się walał po piwnicy) i działa bezproblemowo. Oczywiście grzeje się, ale na razie nie skapitulował. Edytowane 30 Września 2011 przez grzechu_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxhot Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Raczej silnik z pierwszego linku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemski Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 dzięki, wziąłem silniczek do przednich wycieraczek, jak dotrze to będę pytał dalej przem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu_k Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Przy zasilaniu 12V powinieneś mieć dwie prędkości do wyboru (w zależności pod który przewód podepniesz 12V). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) Mój użytkuje już parę lat zawsze jest dość mocno gorący i nadal kręci. Edytowane 30 Września 2011 przez mateos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Stosuję zwykły stary silnik wycieraczek od poloneza caro. Po zakupie okazało się, że zębatki w środku są dość mocno zniszczone Dałem mu jednak szansę i spokojnie kręci do tej pory z dwoma łopatkami na osi. Maksymalnie bełtał 7.5 kg słodu (więcej mi nie wejdzie jak 30l zacieru) i radził sobie bez problemów. Czasami obudowa robi się ciepła, ale na pewno nie gorąca - oczywiście nie mieli bez przerwy, tylko co jakiś czas i przy grzaniu... w sumie nie wyobrażam sobie, żeby mógł się przegrzać (pomijam pracę bez przerwy) Zrobiłem przełącznik na 2 różne prędkości obrotów, ale IMO nieprzydatny bajer, o ile oczywiście sam silnik nie kręci się za szybko.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Cześć W moim garze 50l, silnik od wycieraczek z malucha kręcił 12 kg słodu (okresowo). Oczywiście był gorący. Mieszałem nim ostatnio także 10 kg słodu w trybie ciągłym i nie miałem żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurecki Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) W nawiązaniu do mojego wczorajszego posta, zamieszczam zdjęcia mieszadła wraz ze sterownikiem obrotów: Zdjęcie zasilacza jak wyjadę na wieś. Edytowane 30 Września 2011 przez jurecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 mieszadło kształtem przypomina mieszadło do betonu nie do zacieru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurecki Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) ale się sprawdza spokojnie z 20kg zasypem w 60l kadzi zacierniej - i sie nie grzeje. Edytowane 30 Września 2011 przez jurecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxhot Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 (edytowane) Mieszadło działa jak świder cieplejszy słód z dołu gara przemieszcza w górę może się sprawdzić. Edytowane 30 Września 2011 przez maxhot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemski Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 doradźcie proszę jak podłączać kable do tego silniczka do wycieraczek (12V) i to jeszcze żeby wykorzystać w nim dwie szybkości? przy okazji - czy taki zwykły zasilacz do światła halogenowego daje prąd stały czy zmienny? mogę takim zasilaczem podawać prąd czy musi być taki który da prąd stały np zasilacz od laptopa (no chyba że mylę pojęcia, średni ze mnie elektryk...) z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Musisz mu dać prąd stały. Uważaj bo nawet bywają zasilacze elektroniczne które nie dają stałego Do silnika masz 3 kable, czyli jeden wspólny dwa od prędkości. Mozna się domyślać ze czarny to wspólny, ale wypadało sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Jak masz samochód to problem z głowy, podpinasz prostownik i masz bardzo dobre źródło zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Witam. Jak masz samochód to problem z głowy, podpinasz prostownik i masz bardzo dobre źródło zasilania. Opowieści dziwnej treści. Prostownik wcale nie musi dawać prądu stałego. Już BNP miał problem z zasilaniem silnika od wycieraczek z prostowanika. Pomogłą przesiadka na zasilacz komputerowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Witam. Jak masz samochód to problem z głowy, podpinasz prostownik i masz bardzo dobre źródło zasilania. Opowieści dziwnej treści. Prostownik wcale nie musi dawać prądu stałego. Już BNP miał problem z zasilaniem silnika od wycieraczek z prostowanika. Pomogłą przesiadka na zasilacz komputerowy. To co prądem zmiennym ładujesz akumulator?, przewinęło się przez moje ręce kilkanaście róznych typów prostowników i jeszcze żaden nie był na prąd zmienny . BNP może miał prostownik na 6V do ładowania akumulatorów motocyklowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp5 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Witam serdecznie transformatory od halogenów dają napięcie zmienne(zarówno toroidalne jak i tzw.elektroniczne). Zasilanie z prostownika nie do końca jest wskazane-szkoda prostownika . Mając transformator od halogenów (toroidalny), lub jakikolwiek transformator 230/12, do prostych zastosowań wystarczy mostek prostowniczy , ewentualnie 2 kondensatory filtrujące i pozamiatane, a i koniecznie bezpiecznik po stronie wtórnej. Uwaga transformatory toroidalne !!! 12V jest tam gdzie są grubsze przewody . Dobre rozwiązanie do wszelkich silników prądu stałego to zasilacz od PC. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 No jak jest jakiś chińczyk, który ma prąd ładowania 2A to się nie dziwię. Używam już kilka lat prostownika polskiej produkcji do zasilania silniczka(silniczek chodzi cały czas podczas zacierania) i radiator jest tylko lekko ciepły . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jejski Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Bolek oczywiście ma rację, bo trzeba sprawdzić układ połączeń przed podłączeniem napięcia, więc jeśli nie masz praktyki to lepiej daj komuś doświadczonemu do przemierzenia. Jak masz samochód to problem z głowy, podpinasz prostownik i masz bardzo dobre źródło zasilania. 99,9% domowych prostowników ma prostowanie na jednej diodzie prostowniczej "jedno-połówkowe" co daje efektywnie "połowę napięcia i mocy". Lepiej zastosować transformator 200VA i mostek prostowniczy 25A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się