vald Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 (edytowane) Cześć, Skończyły mi się pomysły więc poproszę Was o pomoc - mam silnik do mieszadła, o taki: Jak widać wał ma gwint wewnętrzny, rozmiar to M4. Pytanie - w jaki sposób wykonać pręt mieszadła, żeby dało się go połączyć z wałem silnika (najlepiej tak, aby dało się je łatwo rozłączać). Czytałem wątek na forum gdzie proponowano tuleję rozporową, ale nie udaje mi się znaleźć takich dla gwintu M4, a poza tym tuleja pod M4 będzie miała bardzo małą średnice, a co za tym idzie chyba nie da się jej zamocować w rurze mieszadła o np. średnicy 10-15mm (bo taką planuję zrobić). Myślałem, że może jest coś jak przejściówka (redukcja?) z M4 na np. M6 lub M8, wtedy są to prawie 2x większe średnice i mógłbym wtedy w taki gwint wkręcić pręt a z drugiej strony ten sam pręt wkręcić w tuleję rozporową mocując go w rurze mieszadła? Ogólnie problem leży w tym, że ten gwint jest taki mały, a chciałbym mieć nieco większą (tak ze 2x) średnicę rury/pręta mieszadła, żeby było bardziej solidne - nie mam zupełnie pomysłu jakich przejściówek lub rozwiązań użyć w celu osadzenia na tym wale rury ze stali nierdzewnej o średnicy 10-15mm. Edytowane 14 Listopada 2013 przez vald Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 A nie możesz tego otworu rozwiercić i nagwintować np M6? Albo z tego co widzę, to powierzchnia zewnętrzna wału jest cylindryczna z wypłaszczeniem. Możesz dobrać rurę o średnicy równej średnicy wału, wywiercić z boku otwór, nagwintować i wkręcić śrubę tak aby trafiła na to wypłaszczenie. Wtedy w miarę stabilnie by się to trzymało razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 (edytowane) Co byś nie zrobił i tak ta śruba M4 będzie "najsłabszym ogniwem" Szedłbym raczej w stronę domontowania/dospawania do osi mieszadła śruby M4, ale w taki sposób, aby w całości wkręcała się do osi silnika. Edit: bart3q był szybszy Pomysł wyżej też niezły. Edytowane 15 Listopada 2013 przez Dr2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Cześć. Załączam małą i nieudolną grafikę. Takie połączenie jest mało dokładne i stabilne, natomiast niesie za sobą łatwość wykonania. W późniejszej konstrukcji podstawy pod silnik mieszadła uwzględnij łożysko ślizgowe z kawałka teflonu i nie będzie bicia na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukasB Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Zobacz do mojej galerii: http://www.piwo.org/gallery/image/4465-polaczenie-silnika-z-pretem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Witam, mam z VW podobny, też miałem problem, tam jest gwint może z 5mm długości. Zamiast jednego wałka wstawiłem dwa. Zrobię fotki i wieczorem z komputera wrzucę tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xfranek Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 A tu moje rozwiązanie. Dospawana rurka do pręta KO fi10. kania_krzysiek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Wałek z gwintem M4 jest zdaje się nakręcony na śrubę silnika, która standardowo ma rozmiar M8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 wywalić ten silnik i kupić na szrocie silnik od wycieraczek z gwintem M8 na wałku - koszt kilkanaście zł - na koniec wałka mieszadła dospawać wysoką nakrętkę M8 - około 4-5 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Albo nagwintuj ten wałek odpowiednią narzynką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztoń Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Mam podobny silnik, dorobiłem tuleję łączącą silnik z mieszadłem i działa ok. Tu moje zdjęcia: http://www.piwo.org/..._40#entry229878 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wajcha Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Krzysztoń a mam do Ciebie takie pytanie czym ciołeś pleksi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztoń Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Krzysztoń a mam do Ciebie takie pytanie czym ciołeś pleksi? Ciąłem wyrzynarką. Później pilnik i papier ścierny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Tak zrobiłem, na fotkach--- , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się