mrblaha Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Pochwale się swoim mieszadłem. Silnik od Escorta, podłączony pod 15V. Tak zachowuje się w wodzie: Rurka z fittingu kega, samo śmigło z blachy nierdzewnej. Trochę nasmarkałem migomatem, fotka przed oczyszczeniem i wytrawieniem spawów: Tu widać mocowanie silnika, w którym poszedłem na maksymalna łatwiznę- ale wszystko się solidnie trzyma- wszak prowizorki są najtrwalsze. Ostatnia fotka przedstawia cały, chyba już ukończony browar:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Nie za szybko zapierdziela to mieszadło? Kunze zdaje się pisał, żeby obrót nie przekraczał 1m/s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Nie najlepsza konstrukcja mieszadła. Tak naprawdę czynne są tyko tylko te zagięte fragmenty. Należało przyspawać blaszkę pionowo a nie poziomo. Spaw tez byłby pewniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrblaha Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Podejrzewam, że jak dojdzie słód to mieszadło zwolni. Nie ma problemów z przespawaniem mieszadła- jutro dorzucę kilka czujek termometrów i zobaczę rozkład temperatur przy warzeniu. Jeżeli różnica na górze i dole zbiornika będzie większa niż 2-3C trzeba będzie zmienić konstrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Jest jakiś bezbolesny (bez przypalania zacieru) sposób na regulację łopat mieszadła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebpa Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 hej czy poza znalezieniem rurki po podobnej srednicy wewnetrznej, przewierceniem oski na motoreduktorze oraz, przewierceniu zakupionej rurki i przelozeniu jakiejs srubki macie pomysl na inny/lepszy sposob podpiecia ramienia mieszadla? tak mysle ze chyba lepiej by bylo jakbym nie ingerowal w budowe motoreduktora (poprzez jakiekolwiek odwierty), domyslam sie ze zaprezentowane na zdjeciach dwa okragle wglebienia i jedno podluzne sluza wlasnie jakiemus specjalnemu mocowaniu (fotki w linku ponizej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 A tam zaraz specjalne mocowanie, zwykłe osadzenie na klin z zabezpieczeniem przed wypadnięciem. Musiałbyś mieć rurkę o średnicy wew. dopasowanej do średnicy zew. ośki motoreduktora. W środku rurki powinien być rowek, w oś wkładasz klin w kształcie połówki koła(powinien wystawać kilka milimetrów), wsuwasz rurkę, klin wchodzi w rowek a śrubką zabezpieczasz żeby się nie zsunęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebpa Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 A tam zaraz specjalne mocowanie, zwykłe osadzenie na klin z zabezpieczeniem przed wypadnięciem. Musiałbyś mieć rurkę o średnicy wew. dopasowanej do średnicy zew. ośki motoreduktora. W środku rurki powinien być rowek, w oś wkładasz klin w kształcie połówki koła(powinien wystawać kilka milimetrów), wsuwasz rurkę, klin wchodzi w rowek a śrubką zabezpieczasz żeby się nie zsunęło. pomijajac fakt ze nie do konca zrozumialem, rowek jest rownolegly do osi czy lezy na plaszczyznie prostopadlej do osi? brzmi to skomplikowanie i cos mi sie wydaje ze nie zapewni mi to w miare szybkiego demontazu o ktorym co prawda nie napisalem, bo zapomnialem. Chcialbym miec mozliwosc demontazu ramienia mieszadla celem podlaczenia motoreduktora do srutownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Rowek w środku rurki musi być równolegle do osi rurki, jak włożysz półkole w to zagłębienie na osi motoreduktora to inaczej byś nie założył. Demontaż będzie szybki, wykręcisz śrubkę i rurka wychodzi bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) W przekroju wyglądałoby to tak (przepraszam za jakość rysunku na szybko machnąłem w Wordzie, mam nadzieję, ze wiadomo co jest co): Edytowane 24 Października 2011 przez jkocurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josefik Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 A nie prościej wyrafinowane systemy zabezpieczeń i mocowań zastąpić zakupem drugiego motoreduktora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebpa Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) Rowek w środku rurki musi być równolegle do osi rurki, jak włożysz półkole w to zagłębienie na osi motoreduktora to inaczej byś nie założył. Demontaż będzie szybki, wykręcisz śrubkę i rurka wychodzi bez problemu. W przekroju wyglądałoby to tak (przepraszam za jakość rysunku na szybko machnąłem w Wordzie, mam nadzieję, ze wiadomo co jest co): teraz to wszystko jasne, wczesniej moja wyobraznia pognala w zupelnie inna strone dziekowac, plusiki rozdane bede musial sie pewnie tylko nakombinowac z rowkiem w rurce. Edytowane 24 Października 2011 przez sebpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebpa Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 A nie prościej wyrafinowane systemy zabezpieczeń i mocowań zastąpić zakupem drugiego motoreduktora? moze kiedys jak przyjdzie mi do glowy budowa srutownika walcowego, nie wszystko na raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josefik Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Chcesz przykręcać do śrutownika całą podstawę mieszadła? Bo inaczej będziesz musiał odkręcić motoreduktor od podstawy mieszadła /trzy śruby/ a nie tylko zdemontować ramię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebpa Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Chcesz przykręcać do śrutownika całą podstawę mieszadła? Bo inaczej będziesz musiał odkręcić motoreduktor od podstawy mieszadła /trzy śruby/ a nie tylko zdemontować ramię. jeszcze sie nad tym nie zastanawialem jak to rozwiaze technicznie, ale pewnie bede musial odkrecac rowniez te 3 sruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Cześć Mark33 wczoraj zacierał koźlaka, 14 kg słodu. Silniczek od wycieraczek z 126p dał rady. http://www.browar.biz/forum/showpost.php?p=1011703&postcount=548 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qxa Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) Posiadam dwa silniczki. Jeden od wycieraczek drugi od podnoszenia szyb z passata. Zastanawiam się nad zrobieniem z nich mieszadła, ale mam problem z podłączeniem tego do śmigła od mieszarki do tynku. Ten od wycieraczek kręci się lewo prawo ( oczywiście odpowiada za to mechanizm w środku bo sam silnik normalnie się kręci) ten od szyb zakończony jest plastikową zębatką na które założone jest plastikowe koło od linek. Jakieś pomysły jak połączyć to z mieszadłem (gwint 15) lub jak zrobić żeby silniczek od wycieraczek kręcił w jedną stronę? Edytowane 10 Listopada 2011 przez Qxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Silnik od podnoszenia szyb nie nadaje się do dłuższej pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qxa Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Ok więc pozostaje od wycieraczek , ale jak to zrobić żeby kręciło w jedną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josefik Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) Wymontowane motoreduktory /silniki od wycieraczek/ z przedniej szyby nie śmigają tak jak w samochodzie - prawo, lewo. Kręcą sie w jedną stronę. Edytowane 10 Listopada 2011 przez josefik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josefik Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Cześć Mark33 wczoraj zacierał koźlaka, 14 kg słodu. Silniczek od wycieraczek z 126p dał rady. http://www.browar.biz/forum/showpost.php?p=1011703&postcount=548 Po kilku testach stwierdzam że kupowanie super mocnego motoreduktora "dedykowanego" do piwowarstwa mija się z celem. Obecnie moje mieszadło /zasyp do 30kg/ obsługuje silnik od toyoty corolli 2Nm. Więc nie ma co przepłacać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
admiro Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Wymontowane motoreduktory /silniki od wycieraczek/ z przedniej szyby nie śmigają tak jak w samochodzie - prawo, lewo. Kręcą sie w jedną stronę. Ktoś już pisał wcześniej, że silnik od tylnej wycieraczki zasuwa prawo-lewo, od przednich w kółko - czyli tak jak nam pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sojer Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dwa niemieckie wynalazki. Oczywiście nikt ich nie kupi z racji ceny, ale warto zerknąć na konstrukcję. Wersja tańsza Wersja droższa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dwa niemieckie wynalazki. Oczywiście nikt ich nie kupi z racji ceny, ale warto zerknąć na konstrukcję. Wersja tańsza Wersja droższa Pierwszy raz widzę w konstrukcji mieszadła łańcuch. Jaką on pełni rolę? Wydatnie wspomoże mieszanie zacieru? Może ma poruszać zacier przy samym dnie? Jak myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klisz Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Na to wygląda. Moje jest za długie aby mu łańcuch dołożyć, ale jestem ciekawy jak by się sprawdziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się