Jump to content

Śrutownik walcowy - rodzaj napędu


kamilnurek

Recommended Posts

Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego? W instrukcji jest napisane , że optymalna prędkość obrotowa to 500 obr/min. Moja wkrętarka ma obroty na pierwszym biegu 400 obr/min ale bardzo się nagrzewa przy śrutowaniu i nie chciałbym jej spalić. W z związku z tym chciałbym zrobić napęd z silniczka od wycieraczek samochodowych. Prędkość obrotowa tego silnika to ok. 30 obr/min, po założeniu przekładni zębatej obroty rosną do ok 110 obr/min. Czy to nie będzie wg Was za mało? Jakie macie rozwiązania napędu tego śrutownika?

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, kamilnurek napisał(a):

Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego? W instrukcji jest napisane , że optymalna prędkość obrotowa to 500 obr/min. Moja wkrętarka ma obroty na pierwszym biegu 400 obr/min ale bardzo się nagrzewa przy śrutowaniu i nie chciałbym jej spalić. W z związku z tym chciałbym zrobić napęd z silniczka od wycieraczek samochodowych. Prędkość obrotowa tego silnika to ok. 30 obr/min, po założeniu przekładni zębatej obroty rosną do ok 110 obr/min. Czy to nie będzie wg Was za mało? Jakie macie rozwiązania napędu tego śrutownika?

Co prawda nie mam Patryka tylko Porkerta. Przy wiertarce bardzo sie grzała a teraz przy wkrętarce to bajka

Link to comment
Share on other sites

Ja chińczyka i teraz gabeja napędzam wiertarką z ręczną regulacją w spuście, jest ok, przynajmniej w moich kategoriach ilościowych do 5 kilo. Daję średni zakres obrotów. Nie grzeje się bardzo, ale mocno hałasuje.

Przy mniejszych obrotach będzie to po prostu dłużej trwało.

Link to comment
Share on other sites

Już kiedyś pisałem, ale co zaszkodzi ponownie. Mój napęd to:

tania wiertarko-wkretarka 12V

Przy okazji obsługuje prace remontowo-budowlane w domu i ogrodzie. Nie testowałem na ile kg słodu wystarcza akumulator. Mi jeszcze nigdy się nie wyczerpał, ale raczej więcej niż 4kg nie śrutowałem.

Link to comment
Share on other sites

Mi się trochę na pszenicy męczy, ale wtedy zwiększam ciut szczelinę lub obroty i po kłopocie. Rób też krótkie przerwy po 1-2kg. Sprzęt do użytku nieprofesjonalnego nie jest przystosowany do długotrwałych obciążeń.

Edited by wizi
Link to comment
Share on other sites

Ja tam mam wkrętarkę z biedronki sieciową.  Na allegro ogólnie dostępne. Moja co prawda jest szara ale to pewnie przez to że stary model.  Śrutowanie robię na pierwszym biegu i lekko tylko się grzeje.  Szkoda czasu na kombinowanie. 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ja na początku używałem wiertarki ale na wolnych obrotach bardzo się grzała i w końcu odmówiła współpracy. Obejrzałem filmik z browaru Domowy Strzał i zakupiłem silnik do spomagania kierownicy.  Zapłaciłem około 60 zł  obciołem co było niepotrzebnena, nabiłem  nasadkę 10- połączenie z gniotownikiem. Dodatkową zaletą jest wał kardana dzięki któremu nie trzeba ustawiać w idealnej osi silnika z wałkiem napędowym. Zasilanie akumulator 20V z wkrętarki.  Taki silnik ma ogromną siłę, cich pracuje, koszt mały w porównaniu do średniej klasy wiertarki.

VideoCapture_20240106-232804.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Abasan30 napisał(a):

Ja na początku używałem wiertarki ale na wolnych obrotach bardzo się grzała i w końcu odmówiła współpracy. Obejrzałem filmik z browaru Domowy Strzał i zakupiłem silnik do spomagania kierownicy.  Zapłaciłem około 60 zł  obciołem co było niepotrzebnena, nabiłem  nasadkę 10- połączenie z gniotownikiem. Dodatkową zaletą jest wał kardana dzięki któremu nie trzeba ustawiać w idealnej osi silnika z wałkiem napędowym. Zasilanie akumulator 20V z wkrętarki.  Taki silnik ma ogromną siłę, cich pracuje, koszt mały w porównaniu do średniej klasy wiertarki.

VideoCapture_20240106-232804.jpg

Od jakiego modelu ten silnik?

Link to comment
Share on other sites

https://allegro.pl/oferta/kolumna-kierownicza-renault-clio-ii-8200091805-12107810660 to jest link do aukcji. Zobacz filmik od Sebastian Strzeliński na YT. Tam jest wszystko fajnie pokazane. Na zdjęciu: 1-to obcięta rura na zewnątrz wieloklin (komplet razem z silnikiem), 2-do środka włożyłem śrubę fi16mm, przewierciłem obie części (łatwo poszło dosyć miękkie materiały) i skręciłem śrubą. Śrubie obciołem łep i wyciołem z wałka kwadrat o wielkości wpustu w nasadce ( spasowałem dość ciasno). 3 - nasadka 10 na imbus. Imbus to wyjście z wałka gniotownika. Mam nadzieję że wszystko w miarę jasno opisałem. 

20240107_213956.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.01.2024 o 19:54, kamilnurek napisał(a):

Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego?

Używam 30-letniej wiertarki Celma PRCR 10/6 na 1-szym biegu z normalnym silnikiem na 230V. Nic się nie grzeje, zesrutowanie 5 kg słodu trwa około minuty.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2024 o 21:13, MalyPL napisał(a):

Ja tam mam wkrętarkę z biedronki sieciową.  Na allegro ogólnie dostępne. Moja co prawda jest szara ale to pewnie przez to że stary model.  Śrutowanie robię na pierwszym biegu i lekko tylko się grzeje.  Szkoda czasu na kombinowanie. 

Pozdro

 W sumie czytając tego posta kupiłem najtańszą na AL https://allegro.pl/oferta/wkretarka-wiertarka-sieciowa-950w-230v-elektryczna-10mm-14916365487 przy 5 kilogramach wiedeńskiego śrutowanego porkertem nawet się specjalnie nie nagrzał ... Plusik 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
W dniu 2.01.2024 o 22:09, wizi napisał(a):

Już kiedyś pisałem, ale co zaszkodzi ponownie. Mój napęd to:

tania wiertarko-wkretarka 12V

Wczoraj w trakcie śrutowania padła. Trzeba było kończyć wiertarką. Chyba zostanę przy wiertarce, tylko jakaś myk trzeba wymyśleć, aby spowolnić obroty i nie musieć centrować. Regulacja w przycisku słabo się sprawdza, choć słód ładnie wygląda. Martwię się bardziej o wiertarkę i śrutownik.

 

Edit: to chyba akumulator padł

Edited by wizi
Link to comment
Share on other sites

Silnik ze wspomagania za 50-60dyszek i spokój :) clio 2 np. A dobrze kupując na szrocie z kawałkiem kolumny kierowniczej masz od razu i przegub żeby łatwiej podłaczyć silnik do śrutownika

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zasilacz z xbox360, lub bateria wkrętarki makita/parkside 12v. Może coś z tego znajdziesz ? Stary zasilacz z drukarki, laptopa, może z jakiś starych ledów. Sposobów zasilania jest sporo. Chociaz uważam że zbudowanie napędu z zasilaniem od jakiejś wkrętarki którą już np. posiadasz w domu to najlepsza opcja.
Sebastian Strzeliński (browar domowy strzał) ma na youtube właśnie filmik ze śrutownika zasilanego z baterii. Rewelka pomysł, sam taki będę budował. Na baterie z makity bo akurat takie sprzety mam w domu. Dochodzi do tego ogromna mobilność default_smile.png





Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka


Link to comment
Share on other sites

Pomyślę o tym, jednak wygląda na to, że wkrętarka jest chyba ok. Chyba podczas śrutowania padł akumulator. Nie wiem jak to możliwe, ładowarka go nie widzi, multimetr pokazuje 0V. Po tym jak padł, to chwilę jeszcze led działał, więc było jakieś napięcie szczątkowe. Może mi to jakiś elektryk wyjaśni 🙂 Nie wiem czy aku jest do uratowania?

Link to comment
Share on other sites

12V Blank&Hagen z Leroy Merlin. Niestety nie do kupienia osobno. Szkoda, bo wkrętarka mimo, że budżetowa to swoje zrobiła.

Edited by wizi
Link to comment
Share on other sites

Można rozebrać aku i sprawdzić napięcie na bateriach i płytce, coś ewidentnie poszło nie tak. Chyba że jest gwarancja to wysyłaj

PS: na olx zobacz adaptery baterii, np. Z makity do parkside czy bosch można podpinać, są rózne kombinacje adapterów


Wracając do silnika ze wspomagania, to nawet po przerobieniu 100kg kuku na raz się skurczybyk nie zagrzał. Taki post gdzieś czytałem, a kuku mało ze twardsze to jeszcze ta ilość. Dlatego ja ide w silnik od wspomagania

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka





Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.