kamilnurek Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego? W instrukcji jest napisane , że optymalna prędkość obrotowa to 500 obr/min. Moja wkrętarka ma obroty na pierwszym biegu 400 obr/min ale bardzo się nagrzewa przy śrutowaniu i nie chciałbym jej spalić. W z związku z tym chciałbym zrobić napęd z silniczka od wycieraczek samochodowych. Prędkość obrotowa tego silnika to ok. 30 obr/min, po założeniu przekładni zębatej obroty rosną do ok 110 obr/min. Czy to nie będzie wg Was za mało? Jakie macie rozwiązania napędu tego śrutownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 50 minut temu, kamilnurek napisał(a): Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego? W instrukcji jest napisane , że optymalna prędkość obrotowa to 500 obr/min. Moja wkrętarka ma obroty na pierwszym biegu 400 obr/min ale bardzo się nagrzewa przy śrutowaniu i nie chciałbym jej spalić. W z związku z tym chciałbym zrobić napęd z silniczka od wycieraczek samochodowych. Prędkość obrotowa tego silnika to ok. 30 obr/min, po założeniu przekładni zębatej obroty rosną do ok 110 obr/min. Czy to nie będzie wg Was za mało? Jakie macie rozwiązania napędu tego śrutownika? Co prawda nie mam Patryka tylko Porkerta. Przy wiertarce bardzo sie grzała a teraz przy wkrętarce to bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x1d Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Ja chińczyka i teraz gabeja napędzam wiertarką z ręczną regulacją w spuście, jest ok, przynajmniej w moich kategoriach ilościowych do 5 kilo. Daję średni zakres obrotów. Nie grzeje się bardzo, ale mocno hałasuje. Przy mniejszych obrotach będzie to po prostu dłużej trwało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Już kiedyś pisałem, ale co zaszkodzi ponownie. Mój napęd to: tania wiertarko-wkretarka 12V Przy okazji obsługuje prace remontowo-budowlane w domu i ogrodzie. Nie testowałem na ile kg słodu wystarcza akumulator. Mi jeszcze nigdy się nie wyczerpał, ale raczej więcej niż 4kg nie śrutowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilnurek Opublikowano 2 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Bateria wkrętarki spokojnie wytrzymuje nawet 12 kg słodu ale chodzi o to, że bardzo się grzeje i robię przerwy żeby jej nie spalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia (edytowane) Mi się trochę na pszenicy męczy, ale wtedy zwiększam ciut szczelinę lub obroty i po kłopocie. Rób też krótkie przerwy po 1-2kg. Sprzęt do użytku nieprofesjonalnego nie jest przystosowany do długotrwałych obciążeń. Edytowane 2 Stycznia przez wizi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MalyPL Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Ja tam mam wkrętarkę z biedronki sieciową. Na allegro ogólnie dostępne. Moja co prawda jest szara ale to pewnie przez to że stary model. Śrutowanie robię na pierwszym biegu i lekko tylko się grzeje. Szkoda czasu na kombinowanie. Pozdro oli11 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abasan30 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Ja na początku używałem wiertarki ale na wolnych obrotach bardzo się grzała i w końcu odmówiła współpracy. Obejrzałem filmik z browaru Domowy Strzał i zakupiłem silnik do spomagania kierownicy. Zapłaciłem około 60 zł obciołem co było niepotrzebnena, nabiłem nasadkę 10- połączenie z gniotownikiem. Dodatkową zaletą jest wał kardana dzięki któremu nie trzeba ustawiać w idealnej osi silnika z wałkiem napędowym. Zasilanie akumulator 20V z wkrętarki. Taki silnik ma ogromną siłę, cich pracuje, koszt mały w porównaniu do średniej klasy wiertarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Co masz zamontowanego nad zasypem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abasan30 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Godzinę temu, wizi napisał(a): Co masz zamontowanego nad zasypem? Zrobiłem pokrywę z pleksi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 11 godzin temu, Abasan30 napisał(a): Ja na początku używałem wiertarki ale na wolnych obrotach bardzo się grzała i w końcu odmówiła współpracy. Obejrzałem filmik z browaru Domowy Strzał i zakupiłem silnik do spomagania kierownicy. Zapłaciłem około 60 zł obciołem co było niepotrzebnena, nabiłem nasadkę 10- połączenie z gniotownikiem. Dodatkową zaletą jest wał kardana dzięki któremu nie trzeba ustawiać w idealnej osi silnika z wałkiem napędowym. Zasilanie akumulator 20V z wkrętarki. Taki silnik ma ogromną siłę, cich pracuje, koszt mały w porównaniu do średniej klasy wiertarki. Od jakiego modelu ten silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abasan30 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Renault Thalia I (koszt 65zł. rok temu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 39 minut temu, Abasan30 napisał(a): Renault Thalia I (koszt 65zł. rok temu) A wałek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abasan30 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia https://allegro.pl/oferta/kolumna-kierownicza-renault-clio-ii-8200091805-12107810660 to jest link do aukcji. Zobacz filmik od Sebastian Strzeliński na YT. Tam jest wszystko fajnie pokazane. Na zdjęciu: 1-to obcięta rura na zewnątrz wieloklin (komplet razem z silnikiem), 2-do środka włożyłem śrubę fi16mm, przewierciłem obie części (łatwo poszło dosyć miękkie materiały) i skręciłem śrubą. Śrubie obciołem łep i wyciołem z wałka kwadrat o wielkości wpustu w nasadce ( spasowałem dość ciasno). 3 - nasadka 10 na imbus. Imbus to wyjście z wałka gniotownika. Mam nadzieję że wszystko w miarę jasno opisałem. anteks 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaniutek Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia W dniu 2.01.2024 o 19:54, kamilnurek napisał(a): Pytanie do posiadaczy śrutownika walcowego produkcji Patryka: jakich napędów używacie do niego? Używam 30-letniej wiertarki Celma PRCR 10/6 na 1-szym biegu z normalnym silnikiem na 230V. Nic się nie grzeje, zesrutowanie 5 kg słodu trwa około minuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli11 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia W dniu 3.01.2024 o 21:13, MalyPL napisał(a): Ja tam mam wkrętarkę z biedronki sieciową. Na allegro ogólnie dostępne. Moja co prawda jest szara ale to pewnie przez to że stary model. Śrutowanie robię na pierwszym biegu i lekko tylko się grzeje. Szkoda czasu na kombinowanie. Pozdro W sumie czytając tego posta kupiłem najtańszą na AL https://allegro.pl/oferta/wkretarka-wiertarka-sieciowa-950w-230v-elektryczna-10mm-14916365487 przy 5 kilogramach wiedeńskiego śrutowanego porkertem nawet się specjalnie nie nagrzał ... Plusik wizi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smola Opublikowano 19 Stycznia Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia Wkrętarka z Lidla Parkside. 12 kg słodu na raz, z przerwami na zasyp. Idzie jak burza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) W dniu 2.01.2024 o 22:09, wizi napisał(a): Już kiedyś pisałem, ale co zaszkodzi ponownie. Mój napęd to: tania wiertarko-wkretarka 12V Wczoraj w trakcie śrutowania padła. Trzeba było kończyć wiertarką. Chyba zostanę przy wiertarce, tylko jakaś myk trzeba wymyśleć, aby spowolnić obroty i nie musieć centrować. Regulacja w przycisku słabo się sprawdza, choć słód ładnie wygląda. Martwię się bardziej o wiertarkę i śrutownik. Edit: to chyba akumulator padł Edytowane 18 Lutego przez wizi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek929 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Silnik ze wspomagania za 50-60dyszek i spokój clio 2 np. A dobrze kupując na szrocie z kawałkiem kolumny kierowniczej masz od razu i przegub żeby łatwiej podłaczyć silnik do śrutownikaWysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego No dobra, ale do tego potrzebne jest jeszcze zasilanie. Zwykły zasilacz 12V 2A chyba tego nie pociągnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek929 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Zasilacz z xbox360, lub bateria wkrętarki makita/parkside 12v. Może coś z tego znajdziesz ? Stary zasilacz z drukarki, laptopa, może z jakiś starych ledów. Sposobów zasilania jest sporo. Chociaz uważam że zbudowanie napędu z zasilaniem od jakiejś wkrętarki którą już np. posiadasz w domu to najlepsza opcja.Sebastian Strzeliński (browar domowy strzał) ma na youtube właśnie filmik ze śrutownika zasilanego z baterii. Rewelka pomysł, sam taki będę budował. Na baterie z makity bo akurat takie sprzety mam w domu. Dochodzi do tego ogromna mobilność Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Pomyślę o tym, jednak wygląda na to, że wkrętarka jest chyba ok. Chyba podczas śrutowania padł akumulator. Nie wiem jak to możliwe, ładowarka go nie widzi, multimetr pokazuje 0V. Po tym jak padł, to chwilę jeszcze led działał, więc było jakieś napięcie szczątkowe. Może mi to jakiś elektryk wyjaśni 🙂 Nie wiem czy aku jest do uratowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek929 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Zwarcie w aku ? A aku jakiej firmy ?Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) 12V Blank&Hagen z Leroy Merlin. Niestety nie do kupienia osobno. Szkoda, bo wkrętarka mimo, że budżetowa to swoje zrobiła. Edytowane 18 Lutego przez wizi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek929 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Można rozebrać aku i sprawdzić napięcie na bateriach i płytce, coś ewidentnie poszło nie tak. Chyba że jest gwarancja to wysyłajPS: na olx zobacz adaptery baterii, np. Z makity do parkside czy bosch można podpinać, są rózne kombinacje adapterówWracając do silnika ze wspomagania, to nawet po przerobieniu 100kg kuku na raz się skurczybyk nie zagrzał. Taki post gdzieś czytałem, a kuku mało ze twardsze to jeszcze ta ilość. Dlatego ja ide w silnik od wspomaganiaWysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się