darkc Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Dziś się dowiedziałem że Dębowe Mocne dzięki PODWYŻSZONEJ TEMPERATURZE WARZENIA ma wyjątkowo głęboki smak:) wystarczy samemu zrobić 1 warkę w życiu i reklamy piw nabierają nowego wymiaru:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henry Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Może mają na myśli temperaturę w warzelni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkc Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 (edited) raczej fermentacji - bo jak pamiętam piwo to wali spirytem/bimbrem Edited February 21, 2011 by darkc Link to comment Share on other sites More sharing options...
coelian Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 10,5 było "podwójnie chmielone"!! Pewnie na początku warzenia i pod koniec. No rewelacja !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgoda Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Warka Strong jest "dwusłodowa". Warka Jasne Pełne jest "potrójnie chmielona". Okocim Mocny "w odpowiednim momencie jest warzony w wyższej temperaturze". Nawet moja żona już wie, że moje jest lepsze - ostatni koźlak był "siedmiosłodowy", a ok. 1/4 moich piw jest "potrójnie chmielone". Niestety, nie umiem zmusić brzeczki do tego, by wrzała w więcej niż jednej temperaturze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elroy Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 No i musisz pamiętać, żebyś przypadkiem tego nie spasteryzował Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgoda Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Tu już wszyscy pilnują, żebym czasem nie podłączył pasteryzatora zamiast niepasteryzatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
korko_czong Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Dziś się dowiedziałem że Dębowe Mocne dzięki PODWYŻSZONEJ TEMPERATURZE WARZENIA ma wyjątkowo głęboki smak:) wystarczy samemu zrobić 1 warkę w życiu i reklamy piw nabierają nowego wymiaru:) Czy to znaczy, że Dębowe Mocne warzy się w temperaturze 105°C ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkc Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 (edited) No i musisz pamiętać, żebyś przypadkiem tego nie spasteryzował z tego co pamiętam, to pamiętanie to jedyne zadanie piwowara, resztę załatwia czysta źródlana woda i kąpiące się w słońcu szyszki chmielu:) Czy to znaczy, że Dębowe Mocne warzy się w temperaturze 105°C ? może pod ciśnieniem, warzenie hiperbaryczne Edited February 21, 2011 by darkc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiktor Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 myślę że jakby w reklamie użyli słowa zacieranie, to szybko by się skojarzyło z zacierem i dolewaniem bimbru do piwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
korko_czong Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 myślę że jakby w reklamie użyli słowa zacieranie, to szybko by się skojarzyło z zacierem i dolewaniem bimbru do piwa Dokładnie. Tak samo wspomnienie o drożdżach albo nie daj Boże fermentacji! Ludzie mają proste skojarzenie. Drożdże, fermentacja = 1410 i bimber. Więc copywriterzy tworzą takie bajki o najwspanialszych odmianach chmielu z którego robi się piwo. O słodzie też w reklamach rzadko można usłyszeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgoda Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 myślę że jakby w reklamie użyli słowa zacieranie, to szybko by się skojarzyło z zacierem i dolewaniem bimbru do piwa Czyli sądzisz, że mieli na myśli zacieranie, a nie warzenie? No to w takim razie jestem lepszy, bo zawsze zacieram w co najmniej 2 temperaturach - zwykle w 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiktor Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 i nawet mieli trochę racji bo im wyższa temperatura tym mniej fermentowalna brzeczka i więcej smaku. Ja uważam że i tak jest lepiej z poziomem reklam, dobrym przykładem jest harnaś, kiedyś robili piwo z mieszając wodę z chmielem i od razu do butelek. Teraz mają po drodze jeszcze słód. My się śmiejemy z reklam, ale przecież nie możemy oczekiwać że reklamy staną się odcinkowym filmem instruktażowym o warzeniu piwa. I tak te reklamy są lepsze niż "prawie jak piwo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacer Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 A od kiedy to reklamy mają przekazywać wiedzę? Jakieś tam widziałem niedawno z Waglem, całkiem fajne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinatbg Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 A od kiedy to reklamy mają przekazywać wiedzę? Uważam że troszeczkę powinny. Tyle aby zwykły zjadacz chleba wiedział co ma w szklance. Z uwagi na to że jestem jeszcze w liceum doświadczenia związane ze spożywaniem piwa są jeszcze niewielkie i przedstawię wpływ reklam na wiedzę młodych ludzi na podstawie rozmowy mojego kolegi [k] ze mną [m], gdy dowiedział się że warzę piwo. [k] Dużo piwa na raz robisz? [j] 20 litrów. [k] To ile kupiłeś surowców na te twoje piwa? [j] Na jedną warkę wystarczy mniej więcej 4 kg, jednak kupowałem na zapas więc wyszło 40 kg. [k] Ja myślałem że chmiel jest drogi i ty tu wyskakujesz że ci potrzeba 40 kg. A gdzie ty go w ogóle pomieścisz? Jak tu teraz każdemu tłumaczyć że chmiel to przyprawa a surowcem którego trzeba mi 40 kg (nie licząc wody) to słód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coelian Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) Większość reklam ma raczej (oczywiście) zwracać uwagę na produkt. Wtedy w reklamach mamy wzystko. Szczupłe blondynki w bikini, faceta zdzierającego marynarkę po całym dniu stresu w biurze - i chwilę potem zadowolonego w pubie z kumplami, egród eden gdzie piękne kobiety nalewją wodę źródlaną wprost do butelki Gdy mamy jakąś reklamę "z warzeniem" piwa to tak już niestety jest - gotowany w wodzie chmiel. Znalazłem jedną ciekawą reklamę Carlton Draught z niemal całym procesem i wszystkimi składnikami! Ale taka reklama to wyjątek. Edited February 22, 2011 by coelian Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgoda Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 No, w ostatniej reklamie Harnasia jest wyliczone wszystko, z czego się robi piwo. I nawet "tak na oko" zachowane są proporcje (cysterna wody, parę taczek słodu, koszyk chmielu). Żeby jeszcze opisywali jak to wszystko jest robione, to już bym nie oczekiwał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiktor Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 to będzie w następnym odcinku chmielenie było w poprzednim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mumin Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 A od kiedy to reklamy mają przekazywać wiedzę? Uważam że troszeczkę powinny. Przecież w reklamach nawet nazwy reklamowanego produktu nie potrafią przeczytać poprawnie. Ja tam jestem upierdliwiec i lubię wkurzać niewinnych' date=' ale moja najukochańsza lepsza połowa ucieka ze sklepu, jak po raz kolejny ma być świadkiem dialogu - Poproszę butelkę [eis'] - Czeeego?? - [eis], taki wybielacz, o tam stoi! - (z wyższością) Acze! - Nie, proszę pani. Eis, po polsku as. Tak jak karta do gry. :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now