korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Zadanie z II klasy podstawówki. Proszę o podanie wyniku i sposobu rozwiązani. Ja niestety poległem (wszystkie studia mogę sobie wsadzić) . Nie byłem w stanie rozwiązać tego zadania (nie chodzi tu oczywiście o liczenie w różnych kombinacjach, ale podanie schematu rozwiązania tego zadania) Na łące pasą się konie i kaczki. Jest 5 głów i 16 nóg. Podaj ile jest koni i kaczek. Pamiętajcie, że jest to zadanie dla drugoklasisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szinek Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Trzy konie = 12 nóg Dwie kaczki = 4 nogi. 12 + 4 = 16 nóg trzy konie + dwie kaczki = 5 głów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 3 konie i dwie kaczki. Schematu nie mam. Dopasowane Mój syn nie miał tego zadania. Widocznie inny podręcznik. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Trzy konie = 12 nóg Dwie kaczki = 4 nogi. 12 + 4 = 16 nóg trzy konie + dwie kaczki = 5 głów To jest kombinowanie - z jakiego wzoru/schematu skorzystałeś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szinek Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) To jest kombinowanie - z jakiego wzoru/schematu skorzystałeś?? a*b oraz a+b, gdzie a i b należą do zbioru liczb naturalnych. Edytowane 19 Maja 2014 przez Szinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) 3 konie i dwie kaczki. Schematu nie mam. Dopasowane Mój syn nie miał tego zadania. Widocznie inny podręcznik. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Rozwiązanie jest tak proste i jednocześnie genialne. Oczywiście moja pierwsza myśl to układ równań z dwiema niewiadomymi, no ale to drugoklasiści więc klapa. W klasie, prawidłowe rozwiązanie podało troje dzieci - moja siostrzenica - wykombinowała, jakaś dziewczynka i chłopiec, który podał rozwiązanie graficzne zadania - szacun dla jego inteligencji. Edytowane 19 Maja 2014 przez korzen16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) a*b oraz a+b, gdzie a i b należą do zbioru liczb naturalnych. Te dzieciaki nie mają jeszcze mnożenia (dzielenia też), na razie dodawanie i odejmowanie Edytowane 19 Maja 2014 przez korzen16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) Podpowiem, że należało przedstawić rozwiązanie graficzne i powiedzieć jak się do niego doszło Edytowane 19 Maja 2014 przez korzen16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malinowy Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Ja bym narysował 5 głów i do każdej głowy po 2 nogi. Pozostałe nogi parami bym dorysowywał do głów i tak by mi wyszedł wynik. Oczywiście myśląc jak drugoklasista. Pierwsza myśl to był układ równań ale później do mnie dotarło, że może chodzić o 2 klasę podstawówki a nie LO korzen16 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) Mamy zwycięscę . Mnie niestety przerosło to zadanie, jak również moża LP, szwagierkę i szwagra. Nasza wiedza nas zaślepiła. W ruch poszły całki, różniczki i układy równań z pięcioma niewiadomymi - wszystko na nić. Ośmiolatek nas pokonał PS na początku pisałem, że zadanie z II klasy podstawówki Edytowane 19 Maja 2014 przez korzen16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 W drugiej klasie mają już mnożenie. Mam syna w drugiej klasie i ma sprawdziany z mnożenia. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Moja szwagierka mówiła mi, że u niej jeszcze nie było . Ja mam na stanie "zerówkowca" więc się na razie kiepsko orientuję w programie szkolnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 sposób rozwiązania bardziej podchodzi po plastyke niż matematykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anmar Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Graficznie- hm -> ustawiamy konia z kaczką w pary i dodajemy nogi i głowy czyli pierwsza para - 6 nóg i 2 głowy, dwie pary - 12 nóg i 4 głowy i zostaje nam głowa szt. 1 i 4 nogi czyli koń na rysunku widać ile czego jest. Bardzo fajne zadanie zmusza do wytężenia wyobraźni. To jak już bawimy się w zadania to taki prosty przykład: Cegła waży 2 kg i pół cegły. Ile waży cegła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FurioSan Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 To układ 2 równań z dwiema niewiadomymi Wychodząc od definicji konia 4 nogi jeden łeb i kaczki dwie nogi i jeden łeb mamy Oraz ilości lbow i nóg x+y=5 i 2x+y=8 x liczba koni, y kaczek Dalej prosto wychodzi x=3 i y=2 Dziecko w 2klasie nie zna układu równań wiec ono powinno iteracyjne jeśli będzie jeden kon to czy jest za dużo czy za malo. I tak upycha się konie do skutku a później kaczkami. Ewentualnie od pięciu koni w dol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Przerabiam takie ułamki co jakiś czas (2~3 razy/mc), pytanie tylko czy ma to rozwiązać uczeń 2 klasy czy stary 41-letni uczeń(GB), ech, kurde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Podbijam temat bo jest kolejne zadanie dla drugoklasisty. W zdaniu znajdź nazwy dwóch ptaków, jednego znaleźliśmy, drugiego za nic nie mogę. Nagle z lasu wybiegło kosmate zwierzę Gdzie drugi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 w zadaniu musi być błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Google daje odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 właśnie o to chodzi, że nie daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Nagle z lasu wybiegło kosmate zwierzę Sokoł? Prawie jak sokół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takijiro Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 (edytowane) Nie ma drugiego, bo wybiegło. Albo jedno wybiegło, a drugie dalej siedzi w lesie Edytowane 24 Maja 2014 przez takijiro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Daje, chodzi o poprawne pisanie sms po polskiemu przez dzieci. Odp to -sokoł-, niestety jest znak specjalny i trzeba za 2 chyba esy zapłacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Tu nie chodzi o żadne smsy i pisanie wspak. Mają być dwie nazwy ptaków. Z odpowiednimi znakami. To zadanie z podręcznika dla II klasy podstawówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się