Skocz do zawartości

Zadanie


korzen16

Rekomendowane odpowiedzi

Zadanie z II klasy podstawówki. Proszę o podanie wyniku i sposobu rozwiązani. Ja niestety poległem (wszystkie studia mogę sobie wsadzić) :P. Nie byłem w stanie rozwiązać tego zadania (nie chodzi tu oczywiście o liczenie w różnych kombinacjach, ale podanie schematu rozwiązania tego zadania)

 

Na łące pasą się konie i kaczki. Jest 5 głów i 16 nóg. Podaj ile jest koni i kaczek. Pamiętajcie, że jest to zadanie dla drugoklasisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kombinowanie - z jakiego wzoru/schematu skorzystałeś??

a*b oraz a+b, gdzie a i b należą do zbioru liczb naturalnych.

Edytowane przez Szinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 konie i dwie kaczki. Schematu nie mam. Dopasowane :) Mój syn nie miał tego zadania. Widocznie inny podręcznik.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Rozwiązanie jest tak proste i jednocześnie genialne. Oczywiście moja pierwsza myśl to układ równań z dwiema niewiadomymi, no ale to drugoklasiści więc klapa. W klasie, prawidłowe rozwiązanie podało troje dzieci - moja siostrzenica - wykombinowała, jakaś dziewczynka i chłopiec, który podał rozwiązanie graficzne zadania - szacun dla jego inteligencji.

Edytowane przez korzen16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym narysował 5 głów i do każdej głowy po 2 nogi.

Pozostałe nogi parami bym dorysowywał do głów i tak by mi wyszedł wynik. Oczywiście myśląc jak drugoklasista.

Pierwsza myśl to był układ równań ale później do mnie dotarło, że może chodzić o 2 klasę podstawówki a nie LO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy zwycięscę :okey:.

Mnie niestety przerosło to zadanie, jak również moża LP, szwagierkę i szwagra. Nasza wiedza nas zaślepiła. W ruch poszły całki, różniczki i układy równań z pięcioma niewiadomymi - wszystko na nić. Ośmiolatek nas pokonał :/

 

PS na początku pisałem, że zadanie z II klasy podstawówki

Edytowane przez korzen16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graficznie- hm -> ustawiamy konia z kaczką w pary i dodajemy nogi i głowy czyli pierwsza para - 6 nóg i 2 głowy, dwie pary - 12 nóg i 4 głowy i zostaje nam głowa szt. 1 i 4 nogi czyli koń na rysunku widać ile czego jest.

Bardzo fajne zadanie zmusza do wytężenia wyobraźni.

 

To jak już bawimy się w zadania to taki prosty przykład:

Cegła waży 2 kg i pół cegły. Ile waży cegła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To układ 2 równań z dwiema niewiadomymi

 

Wychodząc od definicji konia 4 nogi jeden łeb i kaczki dwie nogi i jeden łeb mamy

Oraz ilości lbow i nóg

 

x+y=5

i

2x+y=8

 

x liczba koni, y kaczek

 

Dalej prosto wychodzi x=3 i y=2

 

Dziecko w 2klasie nie zna układu równań wiec ono powinno iteracyjne jeśli będzie jeden kon to czy jest za dużo czy za malo. I tak upycha się konie do skutku a później kaczkami.

Ewentualnie od pięciu koni w dol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.