Jump to content

Ananas IPA

mizw

Recommended Posts

Hej, prosiłbym o pomoc w sprawdzeniu/współtworzeniu receptury na piwo bazujące na IPA. 

Chciałbym przy było to piwo z aromatem ananasowym i sosnowym. Efekt ten chcialbym uzyskać przez odpowiednie chmielenie. Nie mam doświadczenia z amerykańskimi/australijskimi chmielami i chciałem zweryfikować kilka informacji na które natchnąłem się na homebrewtalk.com.

Poniżej propozycja receptury na 20L, 12BLG

• Pale Ale Malt  -3.5 kg
  • Caramunich® typ I  - 0.2kg
  • Pszeniczny jasny - 0.5kg 

Zacieranie 

• 65C - 50 min
  • 72C - 15 min
  • 77C - 10 min

Chmielenie

• Simcoe 10 g 50 min 13.2 %
  • Simcoe 15 g 20 min 13.2 %
  • Chinook 20 g 10 min 13 %
  • Na zimno Chinook 80 g 7 dni 13 %

Drożdze US-05 albo WLP001 

Pytanie moje jest takie czy ktoś używał Chinooka do chmielenia na zimno i uzyskał nim aromat ananasowy? Może podobne odczucia z Chinnok Single Hopem ? A może lepsza będzie citra ? 

Pytanie moje jest takie czy ktoś używał Chinooka do chmielenia na zimno i uzyskał nim aromat ananasowy? Może podobne odczucia z Chinnok Single Hopem ? A może lepsza będzie citra ? 

Sporego Ananasa w piwach uzyskałem chmielem Cascade DE -2014 rocznikiem nie wiem jak najnowsze się sprawują. Ale szukałbym w tą stronę ;)  Chinookiem nie uzyskasz ananasa jest on typowo cytrusowy, grapefruitowy.

Co do chmielenia polecam poczytać o chmieleniu whirpoolowym daje on fajną podbudowę pod chmielenie na zimno. Jest parę tematów o tym na forum i obszerny artykuł.

Szukając dalej ananasowych aromatów w chmielu i wertując forum znalazłem jeszcze wskazania na iungę poparte praktykami Z drugiej strony na ychhops.com  dostaję wypis 

• Blanc
  • Galena
  • HBC 438
  • Merkur
  • Polaris 
  • Zythos

Boję się trochę, że cascade 2014 może być inny niż 2016. Ale kto nie walczy - ten nie je:) więc chyba podejmę 'ryzyko'.

• 1 month later...

Sporego Ananasa w piwach uzyskałem chmielem Cascade DE -2014