RONIN13 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. Czy już drożdże zabiłem i czy mogę dodać nowe drożdże do beczki już we właściwej temperaturze. Czy lepiej wszystko wylać i robić od nowa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punix Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 3 minuty temu, RONIN13 napisał: Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. Czy już drożdże zabiłem i czy mogę dodać nowe drożdże do beczki już we właściwej temperaturze. Czy lepiej wszystko wylać i robić od nowa. Pozdrawiam Najprawdopodobniej nie przeżyły. Ja bym nie wylewał, tylko schłodził do właściwej temperatury i zadał nowe drożdże. RONIN13 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RONIN13 Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Super , dzięki za podpowiedz, tak zrobię i dam znać czy wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juniorek Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Ja osobiście bym przegotować brzeczke z 10min schłodził i zadał nowe drożdże RONIN13 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynMojegoStarego Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Ja bym poczytał jak dodawać drożdże i w jaki sposób fermentować. dirk gently i Joosto 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Cześć W dniu 14.03.2020 o 14:40, RONIN13 napisał: Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. 40°C nie zabija drożdży. Poczytaj artykuł: Pytanie jest takie, jak bardzo ta temperatura była powyżej 40°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielN Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 16 godzin temu, bielok napisał: 40°C nie zabija drożdży. Poczytaj artykuł: @bielok pomiędzy uwadnianiem drożdży a przypadkiem z tego wątku wg mnie spora różnica. W przypadku uwadniania drożdże sypiesz na powierzchnię i czekasz aż powoli nasiąkną. Mieszasz po pewnym czasie. W tym czasie ciepła woda powoli stygnie a drożdże pobierają wodę w swoim tempie. Również drożdże mają jakąś bezwładność cieplną i nie dotyka ich bezpośrednio temperatura 40°C. Nigdy nie robiłem takiego testu. Jednakże obstawiam na taki wynik, że po dodaniu drożdży do brzeczki w tak wysokiej temperaturze oraz ciśnieniu osmotycznym jakie wywrze brzeczka, że sporo ich padło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirk gently Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Nikt nie testuje (z oczywistych względów) jak się zachowują drożdże w 40 stopniach. Stąd mamy ograniczone dane na temat ich przeżywalności w takich warunkach. Aby zagwarantować dobre wyniki należy unikać słabo opisanych zakresów parametrów i używać drożdży (i innych składników) zgodnie z dokumentacją producenta i udokumentowanymi dobrymi praktykami. Ot, dobra inżynieria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi