elroy Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cześć Posiadam silnik od wycieraczek z malucha który będzie pracował jako napęd mieszadła. Niestety nie mam jak sprawdzić, a potrzebuję tej informacji. Patrząc na niego z góry obroty będzie miał zgodne z ruchem wskazówek zegara, czy przeciwne ? Wygląda dokładnie tak, (widok z dołu) http://srvimg08.tablica.pl/images_tablicapl/5249647_1_644x461/silniczek-wycieraczki-fiat-126-p-i-inne-krakow_rev001.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Patrząc od góry to zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacer Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Patrząc na ośkę napędową to zawsze w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów W moim przypadku po zmianie polaryzacji poszło przebicie na mieszadło i nastąpiła elektroliza. Brzeczka zrobiła się czarna i wyżarło trochę stali z łopatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Sposób na scharzbiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Sposób na scharzbiera ale w smaku wyszłoby pewnie bardziej brackie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarrro Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Ja ustaliłem prawidłową polaryzację silnika doświadczalnie: przy dwóch podłączeniach, silnik chodził raz wolniej (z trudem ruszał), raz szybciej. Wybrałem tę szybszą wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cześć W moim przypadku po zmianie polaryzacji poszło przebicie na mieszadło i nastąpiła elektroliza. Brzeczka zrobiła się czarna i wyżarło trochę stali z łopatek. w jakim garnku gotowałeś piwo? KO czy emaliowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cześć Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów Oczywiście że można, ale jeśli mieszadło jest mocowane na gwint bez żadnego zabezpieczenia to siw wykręci z osi silniczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Ja kręcę w obydwie strony i nie zauważyłem różnicy, bo niby skąd, skoro tam jest ślimak i zębatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cześć w jakim garnku gotowałeś piwo? KO czy emaliowany? W emaliowanym, być może obwód zamykał termometr z ikei, którego linka stykała się z zasilaczem od mieszadła i brzegiem gara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp5 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Witam serdecznie Zmiana polaryzacji w częściach pochodzących z auta , oprócz zmiany kierunku obrotów, powoduje zmianę potencjału na obudowie z "-" na "+". W samochodach instalacja elektryczna jest w systemie 1-przewodowym, drugi biegun to masa pojazdu (- na obudowie, w Syrenie jest odwrotnie) , dlategow skrajnym przypadku po zmianie polaryzacji może dojść w roztworze do elektrolizy Pozdrawiam Piotr Edytowane 30 Grudnia 2011 przez sp5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cześć W emaliowanym, być może obwód zamykał termometr z ikei, którego linka stykała się z zasilaczem od mieszadła i brzegiem gara. Bardzo mnie to zaciekawiło, emaliowany gar jest izolatorem więc jeśli mieszadło było elektrodą z biegunem dodatnim to co było elektroda z biegunem ujemnym? Może któryś z kolegów chemików powie co się mogło wydarzyć? A może miałeś jakieś odpryski na emalii? Zainteresowało mnie to dlatego gdyż używam dwóch różnych mieszadeł jedno z minusem na łopacie, a drugie z plusem, garnki emaliowane, poobijane, a nigdy mi się nic takiego nie przydarzyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 No ale nawet jak jest plus na obudowie przy odwrotnej jak w samochodzie polaryzacji to gdzie jest minus?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacer Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Minus jest tam gdzie nie ma plusa. Tesla twierdził, że prąd el. jest wszędzie, wystarczy go tylko łapać i używać. Edytowane 30 Grudnia 2011 przez jacer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 No ale nawet jak jest plus na obudowie przy odwrotnej jak w samochodzie polaryzacji to gdzie jest minus?? Nad tym się zastanawiałem gdzie płynął prąd że zaszłą elektroliza .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Minus mógł być na obudowie zasilacza ATX, z którym stykała się stalowa linka termometru z ikei. Pamiętam, że termometr mi się co chwilę resetował, nie wiedziałem co jest grane Edytowane 30 Grudnia 2011 przez leech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emcede Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Panowie pomóżcie ! Mam problem z silnikiem lub też z podpięciem silnika do zasilacza ATX od kompa. Poniżej filmik obrazujący jego pracę, czy tak powinien przycinać ? Pod koniec filmiku są widoczne bolce, te dwa po lewej to te do których była podłączona kostka od silnika, do pozostałych trzech próbowałem podpinać zasilacz. W każdej konfiguracji wywalało zasilacz. Poradźcie coś. [media]http://www.youtube.com/watch?v=440VCn5oqss&feature=plcp[/media] taki sam tutaj http://moto.allegro.pl/silniczek-wycieraczek-przod-ford-escort-europa-i2778204373.html Edytowane 7 Grudnia 2012 przez emcede Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Silnik ma prawdopodobnie jakieś zwarcie, tak nie powinien pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emcede Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Silnik ma prawdopodobnie jakieś zwarcie, tak nie powinien pracować. Czyli co do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemczysław Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 próbowałeś podłączyć go pod akumulator?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ktoś wcześniej napisał " z daleka od escorta" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Aby się upewnić możesz sprawdzić czy są skoki natężenia przyżądem pomiarowym, możesz rozebrać, może gdzieś "nie styka" albo "styka" tam gdzie nie powinno, ale raczej do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ktoś wcześniej napisał " z daleka od escorta" ford g...o word? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się