Filip Kowalewski Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Witam! Jestem początkującym piwowarem. Uwarzyłem swoją pierwszą warkę "out milk stout" użyłem: pieczonych płatków owsianych przez 40 min w 150 stopniach- 600 g , ekstrakt słodowy 1,7 jasny i ciemny, 500 g ekstrakt jasny w proszku, pszenica 100EBC 300g ,słód jęczmienny kawowy 200 g oraz słód jęczmienny czekoladowy 200 g. Na koniec gotowania dodałem 750 g laktozy. Wyszło 15.5 Blg zadałem zrechydratyzowane S0-4 i fermentacja w 19 stopniach. piwo ruszyło po 12 h i bulkało 2 dni. Po tygodniu zmierzyłem ekstrakt i zlałem na cichą dodając płatki kokosowe i wanilię. Niestety zeszło mi jedynie do 9 Blg. Co robić dodawać na nowo drożdże czy czekać może po tygodniu cichej w 19 stopniach zejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karollom Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 myślę, że za krótko czekałeś na burzliwej. Tydzień to troszku za mało, no i wiele innych czynników, kondycja drożdży itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki161 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Dobra recepturka jak na pierwszą warkę, nie ma co Tak z ciekawości, robiłeś próbę jodową przed filtracją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...