Jump to content

Recommended Posts

Witam! Jestem początkującym piwowarem. Uwarzyłem swoją pierwszą warkę "out milk stout" użyłem: pieczonych płatków owsianych przez 40 min w 150 stopniach- 600 g , ekstrakt słodowy 1,7 jasny i ciemny, 500 g ekstrakt jasny w proszku, pszenica 100EBC 300g ,słód jęczmienny kawowy 200 g oraz słód jęczmienny czekoladowy 200 g. Na koniec gotowania dodałem 750 g laktozy. Wyszło 15.5 Blg zadałem zrechydratyzowane S0-4 i fermentacja w 19 stopniach. piwo ruszyło po 12 h i bulkało 2 dni. Po tygodniu zmierzyłem ekstrakt i zlałem na cichą dodając płatki kokosowe i wanilię. Niestety zeszło mi jedynie do 9 Blg. Co robić dodawać na nowo drożdże czy czekać może po tygodniu cichej w 19 stopniach zejdzie.

Po tygodniu zmierzyłem ekstrakt i zlałem na cichą dodając płatki kokosowe i wanilię. Niestety zeszło mi jedynie do 9 Blg.

Niestety ale to typowy błąd jaki popełnia wielu początkujących piwowarów. Jeżeli mierzysz ekstrakt i widzisz, że jest jeszcze wysoki (ty musiałeś mieć ponad 9 blg skoro teraz zeszło do tego poziomu), pod żadnym pozorem nie powinno się przelewać na cichą, bo pozbywasz się z brzeczki większości drożdży, które mogłyby dużo jeszcze zdziałać. Teraz jest wysokie ryzyko, że piwo Ci nie dofermentuje. Spróbuj wstawić fermentor w cieplejsze miejsce, może coś się ruszy. Kontroluj blg. Najlepiej miej w gotowości nową paczkę drożdży, bo jak się nic nie zmieni, będziesz musiał zadać nowe. Aaa i pamiętaj, że za nisko też Ci nie zejdzie, bo zostanie dużo ekstraktu z laktozy, którego drożdże nie przefermentują.

Edited by Piwosz86

Pszenica i płatki owsiane były "zacierane" w wodzie bez słodu? To pewnie większość tego co Ci zostało to skrobia i laktozy.

Jak jest skrobia w wodzie to zmierzy się to spławikiem?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Po pierwsze - nie słuchaj co niektórych forumowiczów "trzymaj dłużej na burzliwej", "zadaj więcej drożdży" - bo to nic Ci nie da. Dlaczego? A no dlatego: