Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Cześć, jestem totalnym laikiem i wczoraj rozlewałem swoje pierwsze piwo, starałem się aby wszystko było sterylne, dzisiaj patrząc na butelki widzę biały osad, myślicie ze to zakażenie? Jakieś bakterie? Słyszałem tez że po myciu butelek płynem do dezynfekcji może się to pojawiać ale nie jestem pewien czy to to. Ewentualnie może butelki okazały się brudne? Same piwo przed butelkowaniem było klarowne i nie wykazywało żadnych oznak zakażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zasada Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Obstawiam, ze to drożdże osiadly. Jakies zdjecie? Jak przygotowales butelki? Koczokok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Butelki najpierw umyte, pozbyłem się naklejek, później wygrzałem w piekarniku w 170 stopniach przez 30 minut, później jeszcze zdezynfekowałem środkiem do dezynfekcji, piwo pszeniczne. Średnio na zdjęciach widoczny jest ten osad, ale w rzeczywistości dość mocno widoczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żul smakosz Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Jeśli wsypywałeś cukier/glukozę bezpośrednio do butelek to najpewniej będzie to poprostu resztka która się nie rozpuściła. Wstrząśnij porządnie i git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 4 minuty temu, Żul smakosz napisał(a): Jeśli wsypywałeś cukier/glukozę bezpośrednio do butelek to najpewniej będzie to poprostu resztka która się nie rozpuściła. Wstrząśnij porządnie i git Niestety dodawałem roztwór glukozy do piwa przed rozlaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zasada Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Jak weizen to osad. Jaki plyn do dezynfekcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Drożdże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotohobby Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Drożdże . Normalne przy piwach refermentowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koczokok Opublikowano 20 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 W dniu 7.05.2023 o 14:17, zasada napisał(a): Jak weizen to osad. Jaki plyn do dezynfekcji? OXI pro czy jakoś tak, wczoraj spróbowałem, piwa smakiem przypomina piwa, lecz ma widoczny kwaśny posmak, poczytałem trochę i to chyba jakieś lekkie zakażenie, czy to może być przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 20 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 2 tygodniowe piwo może być lekko kwaskowe. Zresztą pszenice takie są. Piłeś kiedyś hefeweizena aby mieć porównanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu555 Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 (edytowane) Pszenice nie sa kwaskowate, a juz hefe weizen zwłaszcza, skończcie z tym w końcu Ktoś kiedyś puścił taki bzdet i teraz wszyscy to podają dalej. Poprosze o przykład kwaskowatej pszenicy , którego nie będę musiał szukać po jakichś specjalistycznych sklepach, to się przekonamy co to te Wasze lekko kwaskowate pszeniczne znaczy. I nie w stylu Berliner weisse bo zaraz jakiś śmieszek takie tutaj poda. Edytowane 22 Maja 2023 przez lechu555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 (edytowane) Lekko kwaskowate a kwaśne to różnica. Skoro prosisz o przykłady to albo nie piłeś dobrych pszenic albo nie wyczuwasz tej subtelnej różnicy. Pytanie dotyczy młodego piwa, stąd dodatkowo pytanie do autora wątku czy ma punkt odniesienia. Samo w sobie wysokie nagazowanie powoduje lekką kwaskowatość. Polecam czytanie ze zrozumieniem. Edytowane 22 Maja 2023 przez wizi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu555 Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 odpuszczam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi