Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Cześć, jestem totalnym laikiem i wczoraj rozlewałem swoje pierwsze piwo, starałem się aby wszystko było sterylne, dzisiaj patrząc na butelki widzę biały osad, myślicie ze to zakażenie? Jakieś bakterie? Słyszałem tez że po myciu butelek płynem do dezynfekcji może się to pojawiać ale nie jestem pewien czy to to. Ewentualnie może butelki okazały się brudne? Same piwo przed butelkowaniem było klarowne i nie wykazywało żadnych oznak zakażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zasada Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Obstawiam, ze to drożdże osiadly. Jakies zdjecie? Jak przygotowales butelki? Koczokok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Butelki najpierw umyte, pozbyłem się naklejek, później wygrzałem w piekarniku w 170 stopniach przez 30 minut, później jeszcze zdezynfekowałem środkiem do dezynfekcji, piwo pszeniczne. Średnio na zdjęciach widoczny jest ten osad, ale w rzeczywistości dość mocno widoczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żul smakosz Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Jeśli wsypywałeś cukier/glukozę bezpośrednio do butelek to najpewniej będzie to poprostu resztka która się nie rozpuściła. Wstrząśnij porządnie i git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koczokok Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 4 minuty temu, Żul smakosz napisał(a): Jeśli wsypywałeś cukier/glukozę bezpośrednio do butelek to najpewniej będzie to poprostu resztka która się nie rozpuściła. Wstrząśnij porządnie i git Niestety dodawałem roztwór glukozy do piwa przed rozlaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...