Jump to content

Podłączenie chłodnicy do prysznica

Frudo

Recommended Posts

Posiadam w łazience od dawna nieużywaną baterie prysznicową którą chciałbym wykorzystać do chłodzenia piwa.  Niestety jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o hydraulikę. Przeszukałem już to forum i niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Myślałem żeby odłączyć samą słuchawkę prysznicową i do węża podłączyć jakoś rurkę o średnicy 8mm którą już posiadam. Jakiego sprzętu będę potrzebował? Na słuchawce jest napisane 1/3 (?) a gwint (chyba tak się to nazywa) od węża prysznicowego ma 22mm.

image_2023-10-17_152530447.png

3 minutes ago, Szumidło said:

Raczej tak, wziąłem inną słuchawkę którą mam gdzieś tam w domu i też pasuje więc standard, w takim razie co dalej?

15 minutes ago, INTseed said:

Do węża co masz dokup cybanty aby uszczelnić wąż z drugiej strony to z linku 1/2 i też cybant. Do tego nypel 1/2 i pakuły.

https://mrowkaonline.pl/bilgoraj/zlaczki-mosiezne-i-chromowane/39551-koncowka-do-weza-1-2x10-gwint-zew-5901095515125.html

Rozumiem że tak ma wyglądać cała instalacja?

graph.png

Edited by Frudo

Ja tam pozbylbym się węża z prysznica i przykręcił szybkozłączkę do węża ogrodowego. Do chłodnicy na scisk jak wyżej.
Po skończonej robocie szybko odpinam całości od baterii i git.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

6 minutes ago, Drapichrust said:

Ja tam pozbylbym się węża z prysznica i przykręcił szybkozłączkę do węża ogrodowego. Do chłodnicy na scisk jak wyżej.
Po skończonej robocie szybko odpinam całości od baterii i git.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

Gdzie konkretnie ją przykręcić? I czy to nie będzie wymagać dodatkowej przejściówki?

25 minutes ago, smola said:

Poszukaj króciec na wąż 1/2" GZ, który wkręcisz w wąż od słuchawki.

Czy takie rozwiązanie wymaga uszczelniania pakułami? Chciałbym żeby w przyszłości dało się uzywać też słuchawki prysznicowej.

1 hour ago, dzejkej said: