Skocz do zawartości

Silnik od wycieraczek - w ktorą stronę obroty


elroy

Rekomendowane odpowiedzi

Oj tam oj tam odrazu czepiacie sie forda:P moj kreci i płynnie i miło jedynie jak czajnik załączam to zwalnia:P(zasilanie transformator toroidalny 300 w z 2 kondensatorami)

Sprawdź go na aku samochodowym obstawiam ze to wina prądu choć mam nadzieję ze się myle:)

Edytowane przez Przemczysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz go źle podłączony jak na mnie. Te 2 przewody są od biegów - masowy jest z drugiego końca.

 

Czyli jak mam go podłączyć? Podpiąłem bezpośrednio do silnika i tyle bo na tych pozostałych bolcach wywala zasilacz. Wczoraj dostałem od teścia mocny fajny silnik od mercedesa "beczki" podpiąłem go bezpośrednio i działa jak ta lala :) tylko czyszczenie go zajmie mi z tydzień chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz tylko te które wchodzą do silniczka , a zmiana obrotów to zamiana biegunowości na zasilaniu ,

jeżeli któryś kabelek jest podłączy do masy silniczka to trzeba go rozebrać i podłaczyc kabelki bezpośrednio do szczotko trzymaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz tylko te które wchodzą do silniczka , a zmiana obrotów to zamiana biegunowości na zasilaniu ,

jeżeli któryś kabelek jest podłączy do masy silniczka to trzeba go rozebrać i podłaczyc kabelki bezpośrednio do szczotko trzymaczy

 

Z mojego silniczka wychodzi kostka z pięcioma stykami jeden z kabli jest podłączony do obudowy silnika, reszta tworzy plątaninę z której dwa wchodzą do silnika. Jeśli sie do nich podepne to coś będzie nie tak? W sensie czy jakieś przebicie będzie albo jak tu chłopaki na forum pisali elektroliza nastąpi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledze gigo wyeliminowałem elektrolizę, taki jak napisał kable miałem podpięte do tych dwóch wychodzących z silniczka, ale silniczek miał trzecia szczotkę podłączoną do masy, po jej usunięciu nie ma przejścia na obudowę, oczywiście plus za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Siema,

odkopuję temat bo mam problem z biegunami w moim nowym silniku. Silnik jest od mercedesa vito:post-5942-0-62652800-1452631519_thumb.jpg.

Złożyłem mieszadło, zrobiłem mocowanie i wszystko było super, aż uświadomiłem sobie, że te kierunki obrotów będą powodowały ciągłe odkręcanie się mieszadła, tutaj zaczęły się schody. Na zdjęciu widać różne przewody, odciąłem całą kostkę i zostały przewody: biały, czarny, czerwony. Czerwony i biały to 2 biegi, czarny to masa. Przy podłączeniu normalny, silnik ma dwa biegi i się nie grzeje, ale obroty spowoduję prawdopodobnie, że mieszadło się odkręci podczas pracy.

Przy podłączeniu szybkiego biegu z odwrotną polaryzacją silnik kręci z prawidłową prędkością, ale delikatnie się grzeje wraz z pracą. Czy może tak zostać, czy raczej nie?

 

Kolejna ważna sprawa, to jak sprawdzić czy jestem zabezpieczony przed elektrolizą? Warzę w garnku z nierdzewki, grzeję gazem. Sprawdzałem sobie to mieszadło i wykonałem pomiar: jedna macka miernika do biegu w silniku, druga do profilu(do niego jest przykręcony silnik) i pokazało mi 12V - czy tak może być, czy nie? Jeżeli nie, to jak to rozwiązać? Jestem nastawiony na zacieranie pilsa w sobotę, a tutaj zaczyna się wszystko komplikować. Pzdr

 

 

Edit: Zrobiłem dokładny pomiary, plus do obudowy silnika, minus to mieszadła i mam 12V.

Plus na obudowie minus na profilu 0V. Plus na profilu minus na zasilaczu 12V.

Edytowane przez maciek1221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoro grzejesz gazem to elektrolizy nie powinno być.

Myślę, że masz rację, ale tylko gdy grzeje na taborecie ;)

Przy pycie gazowej z zapalarką (dobrze podłączonej)i zasilaniu zasilaczem impulsowym mieszadła to już z Tobą pozwolę się nie zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to maciek szukał taboretu.

edit. powyżej potwierdził.

A co do silniczka, to prawdopodobnie źle podłączasz i dlatego się grzeje. Nie wiem czy dobrze wytłumaczę bo nie jestem fachowcem ale załóżmy w uproszczeniu, że masz 3 kable wychodzące z silnika i nazwijmy je:

masa

1 bieg

2 bieg.

Jeśli podłączysz "-" do "masy" a "+" do 1biegu  to masz wolne obroty, jak podłączysz "-" do masy a "+" do 2 biegu masz szybsze obroty. W każdym jednak przypadku w drugą stronę. Jak zamienisz dwa przewody to silnik się grzeje. Zakładam więc, że podłączasz "+" do 1 biegu a "-" do drugiego biegu. Silnik zadziała, będzie się kręcił w dobrą stronę ale będzie się grzał i będzie słaby. Chyba, że coś namieszałem...

Tutaj opisałem moją walkę z silniczkiem http://www.piwo.org/topic/17892-budowa-warzelni-50l-od-podstaw/

Edytowane przez ASadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.