Przemczysław Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Oj tam oj tam odrazu czepiacie sie forda:P moj kreci i płynnie i miło jedynie jak czajnik załączam to zwalnia:P(zasilanie transformator toroidalny 300 w z 2 kondensatorami) Sprawdź go na aku samochodowym obstawiam ze to wina prądu choć mam nadzieję ze się myle:) Edytowane 7 Grudnia 2012 przez Przemczysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 masz go źle podłączony jak na mnie. Te 2 przewody są od biegów - masowy jest z drugiego końca. bielok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emcede Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 masz go źle podłączony jak na mnie. Te 2 przewody są od biegów - masowy jest z drugiego końca. Czyli jak mam go podłączyć? Podpiąłem bezpośrednio do silnika i tyle bo na tych pozostałych bolcach wywala zasilacz. Wczoraj dostałem od teścia mocny fajny silnik od mercedesa "beczki" podpiąłem go bezpośrednio i działa jak ta lala tylko czyszczenie go zajmie mi z tydzień chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigo Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 podłącz tylko te które wchodzą do silniczka , a zmiana obrotów to zamiana biegunowości na zasilaniu , jeżeli któryś kabelek jest podłączy do masy silniczka to trzeba go rozebrać i podłaczyc kabelki bezpośrednio do szczotko trzymaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emcede Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 podłącz tylko te które wchodzą do silniczka , a zmiana obrotów to zamiana biegunowości na zasilaniu , jeżeli któryś kabelek jest podłączy do masy silniczka to trzeba go rozebrać i podłaczyc kabelki bezpośrednio do szczotko trzymaczy Z mojego silniczka wychodzi kostka z pięcioma stykami jeden z kabli jest podłączony do obudowy silnika, reszta tworzy plątaninę z której dwa wchodzą do silnika. Jeśli sie do nich podepne to coś będzie nie tak? W sensie czy jakieś przebicie będzie albo jak tu chłopaki na forum pisali elektroliza nastąpi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wena Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja mam z eskorta i działa conajmniej 4 lata. Tam jest kilka podłączeń, do czasowej regulacji wycieraczek. Popróbuj różne podłączenia na pewno zadziała jak jest nieuszkoszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigo Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 trzeba podpiąć zasilanie właśnie do tych kabli które wchodzą bezpośrednio do silnika lewatywa8 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewatywa8 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Dzięki koledze gigo wyeliminowałem elektrolizę, taki jak napisał kable miałem podpięte do tych dwóch wychodzących z silniczka, ale silniczek miał trzecia szczotkę podłączoną do masy, po jej usunięciu nie ma przejścia na obudowę, oczywiście plus za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1221 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Siema, odkopuję temat bo mam problem z biegunami w moim nowym silniku. Silnik jest od mercedesa vito:. Złożyłem mieszadło, zrobiłem mocowanie i wszystko było super, aż uświadomiłem sobie, że te kierunki obrotów będą powodowały ciągłe odkręcanie się mieszadła, tutaj zaczęły się schody. Na zdjęciu widać różne przewody, odciąłem całą kostkę i zostały przewody: biały, czarny, czerwony. Czerwony i biały to 2 biegi, czarny to masa. Przy podłączeniu normalny, silnik ma dwa biegi i się nie grzeje, ale obroty spowoduję prawdopodobnie, że mieszadło się odkręci podczas pracy. Przy podłączeniu szybkiego biegu z odwrotną polaryzacją silnik kręci z prawidłową prędkością, ale delikatnie się grzeje wraz z pracą. Czy może tak zostać, czy raczej nie? Kolejna ważna sprawa, to jak sprawdzić czy jestem zabezpieczony przed elektrolizą? Warzę w garnku z nierdzewki, grzeję gazem. Sprawdzałem sobie to mieszadło i wykonałem pomiar: jedna macka miernika do biegu w silniku, druga do profilu(do niego jest przykręcony silnik) i pokazało mi 12V - czy tak może być, czy nie? Jeżeli nie, to jak to rozwiązać? Jestem nastawiony na zacieranie pilsa w sobotę, a tutaj zaczyna się wszystko komplikować. Pzdr Edit: Zrobiłem dokładny pomiary, plus do obudowy silnika, minus to mieszadła i mam 12V. Plus na obudowie minus na profilu 0V. Plus na profilu minus na zasilaczu 12V. Edytowane 12 Stycznia 2016 przez maciek1221 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASadam Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Skoro grzejesz gazem to elektrolizy nie powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Skoro grzejesz gazem to elektrolizy nie powinno być. Myślę, że masz rację, ale tylko gdy grzeje na taborecie Przy pycie gazowej z zapalarką (dobrze podłączonej)i zasilaniu zasilaczem impulsowym mieszadła to już z Tobą pozwolę się nie zgodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1221 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Grzeję na taborecie z zapalarką piezo. Czyli mimo tych 12V nic nie muszę ruszać i mogę zacierać bez problemu? To kamień z serca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASadam Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Jak dobrze pamiętam to maciek szukał taboretu. edit. powyżej potwierdził. A co do silniczka, to prawdopodobnie źle podłączasz i dlatego się grzeje. Nie wiem czy dobrze wytłumaczę bo nie jestem fachowcem ale załóżmy w uproszczeniu, że masz 3 kable wychodzące z silnika i nazwijmy je: masa 1 bieg 2 bieg. Jeśli podłączysz "-" do "masy" a "+" do 1biegu to masz wolne obroty, jak podłączysz "-" do masy a "+" do 2 biegu masz szybsze obroty. W każdym jednak przypadku w drugą stronę. Jak zamienisz dwa przewody to silnik się grzeje. Zakładam więc, że podłączasz "+" do 1 biegu a "-" do drugiego biegu. Silnik zadziała, będzie się kręcił w dobrą stronę ale będzie się grzał i będzie słaby. Chyba, że coś namieszałem... Tutaj opisałem moją walkę z silniczkiem http://www.piwo.org/topic/17892-budowa-warzelni-50l-od-podstaw/ Edytowane 12 Stycznia 2016 przez ASadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Maciek, daj jeszcze fotkę łopatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1221 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Sa u mnie w galerii, jak trzeba dokladnoejsze to dopiero wieczorem moge wrzucic. Mam tak podpiete,ze minus do biegu a plus do masy:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się