bnp Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Kupiłem za dychę zasilacz. Nie mam pojęcia jak go odpalić. Wiem że jakieś kable trzeba zewrzeć ale jestem kompletnym zerem jeżeli chodzi o elektronikę. Jeżeli ktoś może wytłumaczyć łopatologicznie co i jak będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Szeroka czarna wtyczka - zrób zwarcie na przewodzie zielonym i czarnym. (wystarczy około 1sek, nie na stałe) edit: o tutaj w wersji graficznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 A na stałe się nie da ? znaczy tak by po włączeniu zasilacza pod 230V już było 12 V. Dlalej Na których kablach mam 12 V ? znaczy które mam podpiąć pod kable od silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
admiro Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 A na stałe się nie da ? znaczy tak by po włączeniu zasilacza pod 230V już było 12 V. Dlalej Na których kablach mam 12 V ? znaczy które mam podpiąć pod kable od silnika ? Można na stałe. sztyft 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 To działa tak, ze chwilowe zwarcie tych pinów, czyli zielonego i czarnego w dużym złączu powodują załączenie zasilacza. Możesz spróbować na stałe je zewrzeć, ale o ile mnie pamięć nie myli, to może się zdarzyć tak, że po 3 sekundach nastąpi jego wyłączenie. Sprawdź, nic się nie stanie, zależy to od konstrukcji zasilacza. Napięcie +12V znajdziesz na złączu molex (tych małych białych) w przewodzie żółtym. Dowolny czarny to GND. edit: Admiro ma rację. Można na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimazy Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) jest też jakaś potrzeba stałego obciążenia na 5v, (przepraszam jestem tylko prostym humanistą) pamiętam że kolega Bielok podpinał żarówkę, poniżej podczepiają rezystor: http://majsterkowo.p...-zasilacza-atx/ z tej samej strony wersja de lux http://majsterkowo.p...sztatowego-atx/ w moim podłączono wiatraczek na stałe i też działa za dychę to przepłaciłeś, na złomie dostałem za piwo (ale sam sobie musiałem wymontować z obudowy) PS http://www.piwo.org/topic/5748-zasilacz-komputerowy-przerobka-na-zasilacz-warsztatowy/page__hl__%2Bzasilacz+%2Bkomputerowy Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez mimazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 ale o ile mnie pamięć nie myli, to może się zdarzyć tak, że po 3 sekundach nastąpi jego wyłączenie myli cię pamięć zielony kabelek na stałe trzeba podłączyć do masy "czarny" i wtedy zasilacz ATX pracuje (tak długo jak jest to zwarcie). BTW na chwilę to z przycisku "power" podaje się sygnał do płyty głównej, a ona wystawia sygnał do zasilacza (na zielony kabelek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jejski Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Zobacz tutaj http://www.stormdust.../preparing.html . Ładnie wszystko opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Dzięki, teraz wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areks1111 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 mam podobny problem otóż, mam zasilacz z kompa atx, zielony z czarnym połączone, 5V obciążone, słychać że pracuje, ale ,mam problem z silnikiem z wycieraczek gdyż wychodzi z niego 5kabli. połączyłem czarny z czarnym i żołty z zasilacza tj. 12V z jakimkolwiek innym z silnika ... i silnik ani drgnie. Co to oznacza? uszkodzony silnik? dlaczego z niego wychodzi aż 5 kabli? silnik to bosch z renault 19. ktoś pomoże? pozdr. a.s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Znowu mówię z pamięci, ale jeżeli masz tyle przewodów i jest tam biały i czerwony to użyj tych (sprawdź również podłączając odwrotnie). Pozostałe to kwestia zapewne prędkości itp. Najlepiej jakbyś go rozebrał i sprawdził co fizycznie wchodzi do silnika. To jest taki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateos Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) Podłącz "+" do czerwonego a "-" do białego. elroy szybszy . Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez mateos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 No to chyba dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areks1111 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 dokładnie mam taki jak na zdjęciu W międzyczasie spróbowałem jeszcze konfiguracji czerwony do żółtego i brązowy do czarnego i ruszyło. prędkość ok. dzięki. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sugarsweet Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Niekoniecznie biały z czerwonym... u mnie (silniczek z lanosa) biały i czerwony to 1 i 2 bieg wycieraczek. Jeśli podłączyć do nich zasilanie to silnik będzie kręcił... ale w końcu się rozsypie. Masę mam na przewodzie niebieskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_l85 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Masa czy - ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 masa jest zawsze zwarta z obudową i to jest minus - przewody "plusowe" są 2 i wchodzą do silnika - jest to I i II bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 masa jest zawsze zwarta z obudową i to jest minus a to jest pół prawdy, 1 z 2 - teraz autka mają faktycznie "-" na masie. (trabanty chyba miały "+") 2 z 2 - mój silniczek (palio) nie ma "-" na masie (żadne uzwojenie nie jest zwarte do masy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 masz rację, aczkolwiek jeśli któryś z bolców jest zwarty z obudową to zwykle jest to masa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sugarsweet Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Masa czy - ? No więc moim zdaniem... na silniczku mam tylko masę... a podłączam minus... tfu GND ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 mam mały problem zwierając na stałe kabelek zielony z czerwonym uzyskuję ~10 V , podłączając następnie przewód czarny z zasilacza z czarnym na silniczku oraz zółty od zasilacza z czerwonym lub białym na silniku silnik działa ale wolno kręci. foto 28 natomiast jak połączę czarny z zielonym to zasilacz daje 12 V foto 29/33 ale jak podłącze kable do siilnika to mi wywala bezpiecznik na zasilaczu co jest grane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 (edytowane) Bezwzględnie łączy się w zasilaczu kabelek zielony z czarnym. Czarny to 'masa" , a zielony to wejście sterujące załączaniem zasilacza. http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_komputera#Uruchomienie_wyj.C4.99tego_zasilacza_ATX Edytowane 8 Czerwca 2013 przez Dr2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 tak jak pisałem jak połączę zielony z czarnym to mam 12V foto z prawej strony tylko w tym układzie jak podepnę silnik od wycieraczek to po sekundzie wywala bezpiecznik w zasilaczu i zasilacz przestaje pracowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 To masz zwarcie. Jak połączysz żółty z białym lub niebieskim to też wywala bezpiecznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elroy Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Na zasilaczu powinna być nalepka z rozpisanymi obciążeniami per dane napięcie. Może po prostu nie wyrabia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się