Bieluch Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października (edytowane) Witam Jestem początkujący w temacie piwa (rok starzu) i mam następujący problem z drożdżami: podczas robienia dużej elsperymemtalnej warki 60 L na bazie słodu owsianego i pszenicznego uwadniałem drożdże tak jak zawsze i już coś mi śmierdziało - kompletnie nie buzowały i były bez piany a stały tak dobrą godzinę (dokarmione) po wlewie drożdży do brzeczki o temp 30° (wiem, zagalopowałem się bo najpierw wlałem potem sprawdziłem) czekałem 3 dni i nadal nic, bez bulkania a beczka szczelna, pojawiła się piana na powierzchni a BLG zeszło z 10 do 7 i coś mi tu nie pasuje. Czy jest możliwość że ugotowałem drożdże, i co w zwiąsku z tym zrobić, czy dodać nową partię ostrzej flokujących, czy takich samych, czy może zostawić Edytowane 30 Października przez Bieluch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szumidło Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października (edytowane) BLG trochę niskie. Jakie drożdże? Edytowane 30 Października przez Szumidło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października Macie jakieś sposoby przy takiej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 36 minut temu, Szumidło napisał(a): BLG trochę niskie. Jakie drożdże? POMYŁKA 10 BLG PRZEPRASZAM Wiem, i tak niskie bo użyłem prawie 14 kg słodu owsianego który słabiej się słoduje (słód sam robiłem, nie tylko na piwo ale wcześniej także na whisky i chleb i wszystko było cacy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotohobby Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października 51 minut temu, Bieluch napisał(a): Macie jakieś sposoby przy takiej sytuacji? Jakie drożdże i ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 27 minut temu, fotohobby napisał(a): Jakie drożdże i ile ? Safale US 05 33g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2 godziny temu, Bieluch napisał(a): Witam Jestem początkujący w temacie piwa (rok starzu) i mam następujący problem z drożdżami: podczas robienia dużej elsperymemtalnej warki 60 L na bazie słodu owsianego i pszenicznego uwadniałem drożdże tak jak zawsze i już coś mi śmierdziało - kompletnie nie buzowały i były bez piany a stały tak dobrą godzinę (dokarmione) po wlewie drożdży do brzeczki o temp 30° (wiem, zagalopowałem się bo najpierw wlałem potem sprawdziłem) czekałem 3 dni i nadal nic, bez bulkania a beczka szczelna, pojawiła się piana na powierzchni a BLG zeszło z 10 do 7 i coś mi tu nie pasuje. Czy jest możliwość że ugotowałem drożdże, i co w zwiąsku z tym zrobić, czy dodać nową partię ostrzej flokujących, czy takich samych, czy może zostawić Przepraszam że pominąłem tyle aspektów ale pisałem w pośpiechu, zapomniałem dodać, iż obecna jest czapa fermentacyjna, gęsta aż za gęsta bo to normalnie pianka bez większych bąbelków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 33 minuty temu, Bieluch napisał(a): Przepraszam że pominąłem tyle aspektów ale pisałem w pośpiechu, zapomniałem dodać, iż obecna jest czapa fermentacyjna, gęsta aż za gęsta bo to normalnie pianka bez większych bąbelków ⁸ Dołączam jeszcze fotę od góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Przecież fermencie jak głupie, przestań już zaglądać i daj pracować drożdżom Bieluch 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INTseed Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Jak temperatura brzeczki jest 30C to dodaj kveiki. Lepsze piwo wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szumidło Opublikowano 31 Października Udostępnij Opublikowano 31 Października Dla tych drożdży w instrukcji podano zakres pracy temperatury: "12-25°C optymalnie 15-22°C". Najlepiej zacząć od jak jak najniższej, z czasem podnosić. Jak zaczynasz od 30C - coś wyjdzie, pytanie tylko czy będzie smaczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łachim Opublikowano 31 Października Udostępnij Opublikowano 31 Października Może niekoniecznie jak najniższej, dadzą radę w niższych, ale spokojnie można zacząć od jakichś 16-18 stopni, potrzymać tak z 2 dni i potem celować ostatecznie w 18-21 na koniec fermentacji. Szumidło 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi