Bieluch Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października (edytowane) Witam Jestem początkujący w temacie piwa (rok starzu) i mam następujący problem z drożdżami: podczas robienia dużej elsperymemtalnej warki 60 L na bazie słodu owsianego i pszenicznego uwadniałem drożdże tak jak zawsze i już coś mi śmierdziało - kompletnie nie buzowały i były bez piany a stały tak dobrą godzinę (dokarmione) po wlewie drożdży do brzeczki o temp 30° (wiem, zagalopowałem się bo najpierw wlałem potem sprawdziłem) czekałem 3 dni i nadal nic, bez bulkania a beczka szczelna, pojawiła się piana na powierzchni a BLG zeszło z 10 do 7 i coś mi tu nie pasuje. Czy jest możliwość że ugotowałem drożdże, i co w zwiąsku z tym zrobić, czy dodać nową partię ostrzej flokujących, czy takich samych, czy może zostawić Edytowane 30 Października przez Bieluch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szumidło Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października (edytowane) BLG trochę niskie. Jakie drożdże? Edytowane 30 Października przez Szumidło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października Macie jakieś sposoby przy takiej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieluch Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 36 minut temu, Szumidło napisał(a): BLG trochę niskie. Jakie drożdże? POMYŁKA 10 BLG PRZEPRASZAM Wiem, i tak niskie bo użyłem prawie 14 kg słodu owsianego który słabiej się słoduje (słód sam robiłem, nie tylko na piwo ale wcześniej także na whisky i chleb i wszystko było cacy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...