sp5 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam serdecznie nie wiem czy próbowaliście, nie mam silnika pod ręką żeby zmierzyć pobór prądu na obciążonym silniku ale wydaje mi się że powinien być dobry zasilacz od xbox 360 . Parametry pracy napięcie 12 V moc 203 W szacunkowy prąd 16,9 A schemat podłączenia z portalu Elektroda Cena około 40-50 PLN Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Mój zasilacz ma 250W czyli bierze prawie 21A i kręci mieszadłem z dwoma łopatami. Silnik po godzinnej pracy dość gorący. Ten od xboxa do kociołka lidlowskiego powinien podołać ale do większych zacierów z większą ilością łopat może być mało lub będziesz musiał wyłączać co paręnaście minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 dreher ma silnik 35W na 330 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp5 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam serdecznie z racji hobby oraz pracy mam zasilacze o dużo większych prądach nominalnych, chodzi o to że ten od xboxa jest w zasadzie do adaptacji bez przeróbek, a koszt zakupu jest stosunkowo niewysoki Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacer Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Mój zasilacz ma 250W czyli bierze prawie 21A Zasilacz nic nie bierze, zasilacz ma swoją obciążalność. Prąd pobiera silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Cześć. Silnik od wycieraczek z Hondy Civic na śrutowaniu (czyli pod bardzo dużym obciążeniem_ brał 9-12 A. Silnik od wycieraczek z maluszka bierze przy zwykłej pracy bierze ok 4A, przy blokadzie trzeba liczyć pewnie z 3x więcej. Myślę ze zasilacz o wydajności 16A w zupełności ci wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Aj tam, czepialski, powinienem napisać "daje" choć równocześnie też bierze ale z sieci 230. Wiadome jest że kluczowe tu jest natężenie tzn prąd jaki może dać zasilacz silnikowi. Mała moc zasilacza, duży opór i silnik nie uciągnie i może spalić zasilacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacer Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Pomieszanie poplątaniem pojęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emcede Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Który silnik od wycieraczek jest lepszy przedni czy tylny? A może bez różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Który silnik od wycieraczek jest lepszy przedni czy tylny? A może bez różnicy? Przedni, bo kręci się cały czas w jedną stronę, a tylne przeważnie wahliwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marbelka Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 no i przedni jest silniejszy-polecam z poloneza caro,wystrzegaj się z escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka a coś mu było z teog powodu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marbelka Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka a coś mu było z teog powodu ? śmierdziało przegrzaną "izolacją" z silnika ,bojąc się awarii podczas zacierania chciałem kupić inny-na szrocie sprawdzałem kilka z escorta-każdy brał ok 4-6A a ten z poloneza ok 1-1,5 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skybert Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Ostatnio kupiłem silnik z przekładnią z krajalnicy do chleba za parę złotych. Przy małej przeróbce można by go zastosować jako napęd mieszadła przy zacieraniu. Nie trzeba zasilacza bo jest na 230V ale w związku z tym trzeba zachować ostrożność. Ja zastosuję go do mieszania brzeczki w trakcie chłodzenia. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez skybert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka a coś mu było z teog powodu ? śmierdziało przegrzaną "izolacją" z silnika ,bojąc się awarii podczas zacierania chciałem kupić inny-na szrocie sprawdzałem kilka z escorta-każdy brał ok 4-6A a ten z poloneza ok 1-1,5 A A ja myślłem że tak ma być ;-) jak stroiłem PIDa to silniczek chodził z 5 godzin bez przerwy, wyśmierdział się i przestał. Potem zamontowałem mu obce chłodzenie ( rurę współosiowo jako dodatkową osłonę korpusu a na jej końcu wentylator od PC ) i działa. Coś jednak z escortowymi silniczkami być musi bo teraz na zimno nie ma kłopotu ale jak się silnik pogrzeje ( tak 30 - 40 minut pracy ) to gdy się go wyłaczy i próbuje właczyć ponownie ( wyłacznikiem na ATX ) to wywala zabezpieczenia w zasilaczu, po kilkunastu minutach jak wystygnie wszystko wraca do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewatywa8 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Moje dwa silniczki również grzeją się mocno.Jeden po dwu godzinnym zacieraniu wita nie spalił się, także jestem dobrej myśli ze wytrzymają jakiś czas pomimo grzania się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Noo niby się nie palą, kolega "spec" od motoryzacji mówił mi że do 80 st C do dla tych silników norma. Ze szrotu kupiłem drugi silnik i opracowuje metodę szybkiej wymiany silnika podczas zacierania na wypadek któryś wyzionął ducha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen16 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 w temacie mieszadeł natknąłem się na takiego producenta: http://www.komela.bytom.pl/oferta/mieszadla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaeR Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Nie wiem jak eskortowe silniki ale polonezowy ma na pewno przekładnię ślimakową przez co samemu silnikowi jest znacznie łatwiej (może być słabszy) nie wiem natomiast jak z prędkością obrotową. Pewnie prędkość obrotowa na ośce wyjściowej jest porównywalna bo taka też jest prędkość pracy wycieraczek w obu samochodach. W związku z wspomnianą przekładnią i słabszym silnikiem jest bardzo możliwe że poldowe silniki biora mniej prądu. Jeżeli wartośc natężenia prądu się potwierdzi to ja zastosuje zasilacz od Cb-radia. Został mi taki 3A z dawnych czasów krótkofalarskich :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonZ Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 (edytowane) Mógłby mi ktoś doradzić bo z elektryki to ja jakiś zielony jestem, kupiłem silniczek Denso 350 (Punto 2, tył) i podłączam go do zasilacza komputerowego, czarnym do czarnego, czerwonym do żółtego (12V) i powinno działać a nie działa, zasilacz dodatkowo obciążony na 5V wiatraczkiem który się kręci. Przy silniczku jest jeszcze zielony przewód i z nim nie mam pojęcia co zrobić, czy do masy 5V czy -12? a nie mam zamiaru ryzykować Dodam jeszcze że na niebieskim -12V też próbowałem i nie zaskoczyło Edytowane 7 Czerwca 2014 przez DonZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zielony/czerwony to jest niższy/wyższy bieg, podłączasz jeden lub drugi do żółtego z zasilacza i powinno działać. Szym-on 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
101k Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Odkopię dla potomnych, bo też czytałem ten wątek i zbroiłem się w potężne zasilacze i regulatory obrotów. Jeden kabel to bieg szybki, drugi bieg wolny, a minus jest na obudowie, o czym nie wiedziałem. Silnik Ford Escort/Fiesta potrafił dziabnąć od 6A (+ zasilacza na biegu wolnym, - na szybkim) do nawet 19A i prawie nie kręcić, kiedy + zasilacza był na biegu szybkim, minus na wolnym, a obudowa silnika stykała się z uziemioną obudową garnka (zero to de facto minus z gniazda 230V). Rozwiązanie jedyne słuszne to rozebrać go, odpiąć masę od obudowy i wyprowadzić ją kablem na zewnątrz. Ja to zrobiłem odcinając szczotkę wolnego biegu (inaczej nie działał zresztą) i wykorzystując istniejący kabelek. Teraz przy zasypie 12kg i mieszadle ramowym zimny pobiera max. 2,8A, a po zagrzaniu około 2,3A. Ile spaliłem tranzystorów w regulatorze to nie pytajcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) yhhh, a wiele razy już o tym pisałem w podobnych tematach Edytowane 16 Października 2014 przez Dr2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
br.an.tr Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Ja mam silniczek od BMW kabel to bieg szybki, drugi bieg wolny, a minus jest na obudowie. Tylko nie sprawdzałem na garnku z uziemieniem jak zachowuje się silniczek. Do podłączania używam akumulatora samochodowego . Jak podłączam minus a do niego podłącze z któryś pozostałych kabli to mam wolne lub szybki bieg. Jak podłącze kable bez minusa (który idzie na obudowę)to wtedy mam bieg turbo. W takim przydatku mam wyprowadzać minus na zewnątrz ? Się wydaje że wszystko działa dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 W takim przydatku mam wyprowadzać minus na zewnątrz ? Może słabo załapuję, ale co by nie było jeśli zasilasz silnik z akumulatora to żaden problem wystąpić nie powinien. Problem z takimi silnikami występuje gdy są zasilane z zasilacza impulsowego. Rozwiązaniem jest, jak pisał 101k i ja kiedyś gdzieś tam, odseparowanie minusa zasilania od obudowy silnika, co sprowadza się do odłączenia szczotki od korpusu i wyprowadzenia jaj zacisku dodatkowym przewodem na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się