Jump to content

NASZE SZTOSY


Morze

Recommended Posts

Czesc,

 

Mysle, ze to jest dobre miejsce, aby pochwalic sie swoim najlepszym, domowo warzonym piwkiem. Kazdy z Nas na pewno uwarzyl swojego sztosa. Napiszcie gatunek, kiedy zostalo uwarzone, kiedy zabutelkowane i kiedy spozyte. Moznaby zrobic z tego tematu taki zbior Naszych najlepszych receptur, z ktorych kazdy moze skorzystac, kiedy chce powarzyc, a juz brakuje pomyslu. 

 

Gatunek:

Zdjecie:

Warzone w dniu:

Rozlewane w dniu:

Probowane w dniu:

Analiza sensoryczna:

Receptura:w 

Dodatki:

 

Pozdrawiam i do dziela! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Popieram. Choć ja póki co nie mogę się jeszcze pochwalić "sztosem", ale nie narzekam na piwa, które uwarzyłem do tej pory. Miło by jednak było zapoznać się z tym czego dokonali koledzy z forum. 

Edited by JanuszMyszyński
Link to comment
Share on other sites

To może zacznę. Nie mam przy sobie notatek więc dokładnych danych nie podam. Jak do tej pory najlepiej wyszło mi american wheat single hap Citra. Zasyp po dwa kilo pale ale i pszenicznego, 50 g Citry z 2014 bez chmielenia na zimno. Fermentowane nisko z US05. Chmiel w trzech dawkach 60, 20 i 0 minut. Ekstrakt 11,5. Mimo małej ilości chmielu aromat był genialny. Świeży, cytrusowy, lekki grejpfrut. Było idealne po bieganiu.

 

Wysłane za pomocą mTalk

Link to comment
Share on other sites

A najbliżej jakaś wersja hiper super deluxe ultra mega premium, którą udało się uwarzyć np. raz i samej warki wyszło tak mało, że de facto na potrzeby domowe :D

Link to comment
Share on other sites

Świetny wątek, zabity przez użycie słowa sztos :P 

 

Swoją drogą, jak wygląda procedura dodawania przepisów do sekcji "receptury ze słodów"? 

Link to comment
Share on other sites

Kto wydaje zaświadczenie że dane piwo jest sztosem?

Oj, no już nie czepiajmy się słów jakbyśmy udawali, że nie wiemy, o co chodzi. Kolega zamiast "Piwoktóremoimskromnymzdaniemwyjątkowomisięudałoświetniepachnieisupersmakuje" użył tego - fakt niepodważalny - wyświechtanego i, co tu dużo gadać - skompromitowanego terminu. Ale chyba idea pochwalenia się swoim najlepszym dokonaniem nic złego w sobie nie zawiera.  

Link to comment
Share on other sites

Fajny temat, jest opcja żeby objąć go moderacją (usunąć ten spam i przypilnować formatu receptur żeby było przejrzyście)? Za jakiś czas to może być genialny wątek do szukania sprawdzonych receptur na odjechane piwa: świetne BW, RISy, receptury medalowe itp.

Link to comment
Share on other sites

 

 

jest opcja żeby objąć go moderacją

hmm ... powodzenia :)

 

 

świetne BW, RISy, receptury medalowe

pod warunkiem, ze i piwowar będzie świetny :)

 

 

genialny wątek do szukania sprawdzonych receptur

tiaa ... kilka już było i jakoś nie można nadal nic znaleźć :(

 

ale co tam, niejeden się będzie chwalił swoimi dokonaniami potwierdzonymi jakże autorytatywną oceną szwagra :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Fajny temat, jest opcja żeby objąć go moderacją (usunąć ten spam i przypilnować formatu receptur żeby było przejrzyście)? Za jakiś czas to może być genialny wątek do szukania sprawdzonych receptur na odjechane piwa: świetne BW, RISy, receptury medalowe itp.

Tak to chyba nie wyjdzie, bo raz że problem z uznawaniem co tu się nadaje a co nie, a dwa że na taki suchy zbiór receptur to chyba znacznie lepsza jest wiki, tylko tam chyba nic nowego się nie pojawia, a skoro tak, to dlaczego w moderowanym wątku miałoby być lepiej. Luźny wątek "Ale zajebiste piwo mi wyszło" ma chyba większe szanse powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kto wydaje zaświadczenie że dane piwo jest sztosem?

Sztosowny Urząd :beer:
Z sidzibą w Obornikach Śl:)

 

 

niejeden się będzie chwalił swoimi dokonaniami potwierdzonymi jakże autorytatywną oceną szwagra :facepalm:

 

Oj jak się uśmiałem  :D  :D  :D  :D

Edited by Maciejeq
Link to comment
Share on other sites

 

 

ale co tam, niejeden się będzie chwalił swoimi dokonaniami potwierdzonymi jakże autorytatywną oceną szwagra :facepalm:

 

Z dwojga złego to lepiej, żeby wiedział szwagier i ktoś jeszcze, niż tylko sam szwagier. A skoro to forum piwowarów domowych [przeciętna warka 20 litrów], to ileż osób ma potwierdzić wartość jakiegoś piwa? Mokotów, Żoliborz i południowe Łomianki? Wiadomo, że człowiek sam spróbuje, paru kumplom i rodzinie też da po flaszeczce. Więc siłą rzeczy naszymi arbitrami musimy być sami i ci nasi "przysłowiowi" szwagrowie. A tak w ogóle to zawiadomcie ABW, bo ktoś nieopatrznie użył słowa sztos.   

Edited by JanuszMyszyński
Link to comment
Share on other sites

 

A tak w ogóle to zawiadomcie ABW, bo ktoś nieopatrznie użył słowa sztos.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztos_(%C5%9Bcie%C5%BCka_d%C5%BAwi%C4%99kowa)

 

No tak, wiem co to słowo oznacza. Ale czy post Morze musimy sprowadzać, do tego jednego wyrazu i skreślić go po całości, bo nie lubimy Kopyry?

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem ciekawy temat. Często w zapiskach piwowarów są receptury, ale nie ma opinii na temat danego piwa, a wtym wątku byłyby wyłuskane tylko te najlepsze. Nawet jeśli są najlepsze tylko wg autora. Np. ja z moich 41 warek umieściłbym tu chyba tylko 3 warki. Jak kogoś to interesuje to byłyby to warki nr 9, 13 i 21. Jak temat się przyjmie to opisze je wg wzoru.

Edited by darinho
Link to comment
Share on other sites

Mi coś świta, że gdzieś wisi wątek - nasze najlepsze / najczęściej powtarzane czy jakoś tak.

Szukam i nic nie znajduję. Mam omam?

Nie omam. Wątek był, ale jednak o czymś innym: www.piwo.org/topic/13036-jakie-piwa-warzymy-najczesciejktore-powtarzamy/

Edited by zasada
Link to comment
Share on other sites

Panowie!!!

 

Wiedzialem, ze zaraz zrobi sie ''gownoburza''. Kazdy wie o co chodzi, a jezeli ktos ma problem ze slowem SZTOS, to przytaczam wyjasnienie ze slownika PWN:

,,SZTOS - Definicja oryginalna: coś fajnego, niesamowitego, fantastycznego''

Jezeli ktos zrobil 50 warek i nie moze wybrac jednej, lub kilku, ktore sie wyroznialy, to znaczy, ze wszystkie byly do dupy. Kazdy piwowar powinien byc w stanie obiektywnie ocenic swoje warki.

 

Grzecznie prosze o niezasmiecanie tematu. Jest wiele osob, ktore chcialyby skorzystac z wiedzy bardziej doswiadczonych. Sam czesto szukam inspiracji i znajduje dobre receptury dopiero na stronach anglojezycznych.

Link to comment
Share on other sites

Panowie!!!

 

Wiedzialem, ze zaraz zrobi sie ''gownoburza''. Kazdy wie o co chodzi, a jezeli ktos ma problem ze slowem SZTOS, to przytaczam wyjasnienie ze slownika PWN:

,,SZTOS - Definicja oryginalna: coś fajnego, niesamowitego, fantastycznego''

Jezeli ktos zrobil 50 warek i nie moze wybrac jednej, lub kilku, ktore sie wyroznialy, to znaczy, ze wszystkie byly do dupy. Kazdy piwowar powinien byc w stanie obiektywnie ocenic swoje warki.

 

Grzecznie prosze o niezasmiecanie tematu. Jest wiele osob, ktore chcialyby skorzystac z wiedzy bardziej doswiadczonych. Sam czesto szukam inspiracji i znajduje dobre receptury dopiero na stronach anglojezycznych.

A ja tak broniłem Twojego pomysłu... Po co te emocje?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.