Skocz do zawartości

Moje pierwsze piwo - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.

 

Na imie mam Mateusz i postanowiłem dołączyć do społeczności piwowarskiej i zacząć robić swoje piwko.


Jestem totalnie zielony w tym temacie, ale oglądałem na youtube filmiki jak się za to zabrać i chciałbym żebyście zweryfikowali po prostu czy wszystko mam zamiar dobrze zrobić oraz na końcu będę miał kilka pytań od siebie.  Sprzęt i składniki już zamówione :)

 

Będę robić od razu dwa piwka jedno pszeniczne i drugie typu lager. Oba piwka będą przygotowywane z Brew-kitu a poniżej proces przygotowania który wywnioskowałem z filmów:

 

a. Do pojemnika fermentacyjnego wlewam przegotowaną wodę lub wodę niegazowaną ze sklepu.

b. Dodaje do tego brew kit oraz ekstrakt słodowy.

c. Drożdże rozpuszczam w wodzie i dodaje do całego wywaru. Do każdego piwa kupiłem oczywiście odpowiednie drożdże, do pszenicznego górnej fermentacji do lagera dolnej.

d. Dorzucam teraz wszystkie dodatki czyli np. chmiel, trawe cytrynową, malodeksytyna itp.

e. Zamykam pojemnik fermentacyjny z rurką i przenoszę go w miejsce z odpowiednią temperaturą dla danego piwa.

f. Czekam aż skończy się fermentować. 

g. Przelewam wszystko do drugiego pojemnika z kranikiem ale bez osadu oraz dodatków.

h. Dodaje do tego glukoze na refermentacje lub uzywam dropsów do butelek.
i. Przelewam do butelek

 

I teraz kilka pytań:

 

1. Czy pominąłem jakiś istotny etap przygotowania? Oczywiście nie chodzi mi tutaj o myciu butelek itp.

2. Po czym poznać, że fermentacja ruszyła i się zakończyła? 

3. Czy dodatki o których wspomniałem trawa cytrynowa itp. dodaje się na czas fermentacji czy może później? Tak samo kiedy się dodaje malodeksytyne.

4. Czy jest potrzebny jakiś czas leżakowania od czasu przelania piwka do drugiego pojemnika i czy lepszą opcją jest w tym momencie dać dodatki?

5. Podczas przelewania z jednego pojemnika do drugiego użyć jakiegoś filtra?